کد خبر: ۲۶۷۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳

کره‌شمالی، کره‌جنوبی را به اقدامات غیر قابل پیش‌بینی تهدید کرد

کره شمالی نسبت به انجام حملات تلافی جویانه غیرقابل پیش بینی علیه کره جنوبی در پی یک سری از ناآرامی‌های مرزی که باعث تنش‌های نظامی پیش از مذاکرات دو طرفه شده است، هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سربازان دو کره روز یکشنبه پس از آنکه نیروهای کره جنوبی تیر هشداری را به سمت یک گشت کره شمالی شلیک کردند به تبادل آتش با یکدیگر پرداختند. این جدیدترین تنش نظامی بین دو کره محسوب می‌شود.

ارتش کره شمالی پس از آن در پیامی روز دوشنبه نسبت به اقدامات تلافی جویانه غیر قابل پیش بینی علیه همسایه جنوبی خود هشدار داد و اعلام کرد که این اقدامات از جانب سئول تحرکاتی است که باعث افزایش ناآرامی‌ها در شبه جزیره کره می‌شود.

پیونگ یانگ همچنین متعهد شد تا به گشت زنی در خط مرزی بین دو کره ادامه دهد و اعلام کرده که کره جنوبی باید پاسخگوی اقدامات اخیر خود باشد.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی همچنین اعلام کرد: موضع ما کاملا مشخص و واضح است و ما به دنبال هیچگونه اقدام تحریک آمیزی نیستیم اما کره جنوبی با انجام اقدامات تحریک آمیز خود ما را برمی‌انگیزد.

به گزارش ایسنا، کره جنوبی سی ام اکتبر سال جاری میلادی را به عنوان تاریخ از سرگیری مذاکرات اتحاد مجدد دو کره اعلام کرده است اما سخنگوی وزارت اتحاد مجدد کره جنوبی روز جمعه اعلام کررد که هنوز مشخص نیست که آیا در این تاریخ مشخص مذاکرات از سر گرفته شود یا خیر.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین