کد خبر: ۲۶۷۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷

موافقت وزارت خارجه آمریکا با قرارداد فروش ۶۰۰ میلیون دلار اسلحه به عراق

گزارش آژانس امنیت دفاعی آمریکا نشان می دهد که وزارت خارجه این کشور با فروش مهمات تانک آبرامز، تجهیزات، قطعات و حمایت لجستیکی به عراق به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار موافقت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش تسنیم به نقل از ریانوستی، آژانس امنیت دفاعی آمریکا روز گذشته در گزارشی اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا با فروش 600 میلیون دلار تسلیحات نظامی به عراق موافقت کرده است.

آژانس امنیت دفاعی آمریکا افزود: فروش تسلیحات نظامی به عراق در راستای سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا با کمک به ارتقای امنیت یک شریک راهبردی است. این قرارداد پیشنهادی به طور مستقیم از دولت عراق حمایت می کند و به نفع منافع مردم عراق و آمریکا خواهد بود.

عراق پیش از این خواستار دریافت تسلیحات نظامی مختلفی از جمله مهمات ضد تانک شده است.این در شرایطی است که عراق به تازگی خواستار دریافت 800 فروند موشک هلفایر دیگر از آمریکا شده است. سفارش عراق برای دریافت 800 فروند موشک هلفایر دیگر از آمریکا در حالی است که واشنگتن تاکنون 1100 فروند از این موشک ها در اختیار دولت بغداد قرار داده است.

قرار است موشک های جدید هلفایر در ماه نوامبر به عراق تحویل داده شود. آمریکا اواخر ماه اوت با فروش 5000 فروند موشک هلفایر به عراق موافقت کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین