کد خبر: ۲۶۷۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
در حال تکمیل/روحانی در هشتمین همایش سالانه نخبگان جوان؛

کار ناتمام فرجی دانا را نجفی تمام می کند/گزارش کامل دولت در مورد بورسیه ها تا هفته آینده

رئیس جمهور از ارائه گزارش دولت به مردم در مورد بورسیه ها تا اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: مبارزه با فساد هزینه دارد و دولت هزینه مبارزه با فساد را پرداخت خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی در هشتمین همایش سالانه نخبگان جوان که امروز صبح در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به استیضاح وزیر علوم گفت: ابتدا فردی را به عنوان سرپرست معرفی کردیم که گفتند او را به عنوان وزیر معرفی کنید و گفتیم اهلا و سهلا بعد وزیر دیگری معرفی کردیم که رای اعتماد گرفت و یک سال نشده (حدود 9 ماه بعد) به قضاوت رسیدند که او باید برکنار شود.

وی ادامه داد: بعضی ها گفتند این وزیر دست به بورسیه ها نزند اما کار ناقص وزیر دانشمند قبلی دکتر فرجی دانا توسط سرپرست محترم دکتر نجفی به زودی تکمیل خواهد شد.

رئیس جمهور از ارائه گزارش کامل دولت از موضوع بورسیه ها تا اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: گزارش کامل بورسیه ها به زودی تکمیل می شود و تا اوایل هفته آینده به اطلاع مردم می رسد و اینها هزینه هایی است که باید پرداخت شود و این دولت آماده است برای مبارزه با فساد آن هم بدترین فساد هزینه های لازم را پرداخت کند چراکه نخبه پروری با فساد سازگار نیست.

روحانی همچنین در بخش دیگر از صحبت هایش با اشاره به ویژگی نخبگی ادامه داد: نخبه بودن یعنی از خود برای کشور و فرهنگ ایرانی اسلامی و اعتلای کشور بگذریم.

وی با بیان اینکه دولت بار سنگینی در قبال نخبگان بر دوش دارد گفت: هدف نهایی ما از کار و تلاش، یا قدرت ملی یا ثروت ملی و یا منزلت است. قدرت و ثروت و منزلت به عنوان سه هدف مهم باید مد نظر ما باشد. البته در قدرت علم، فرهنگ، ایمان و معنویت یک عامل بزرگ است.

وی تاکید کرد: یک استعداد دانش بنیان است که می تواند ثروت بیافریند باید منزلت ملت ایران در افکار عمومی جهان به همان اندازه ای باشد که قدرت این ملت است و باید هم وزن فرهنگ تاریخ این ملت باشد و امیدواریم بنیاد ملی نخبگان این بار سنگین را بر دوش بگیرد.

وی کشف و شناسایی نخبه را یکی دیگر از وظیفه های بنیاد ملی نخبگان نام برد و گفت: این بنیاد باید نخبه را کشف کند هرجا که هست؛ چه شهر و چه روستا. مبادا که حق روستاییان در نظر گرفته نشود چراکه ما استعدادهای بسیار فراوانی در روستاها داریم.

وی با بیان اینکه در نخبگی هیچ فرقی میان اقوام نیست گفت: هیچ فرقی میان نخبگان همه اقوام ایرانی و همه مذاهب شیعه و سنی و زرتشتی و مسیحی وجود ندارد و ما باید زمینه را برای رشد همه نخبگان و جذب آنان و به کارگیری آنان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه نخبگی جوانان ایرانی باید به زودی در محصولات ایرانی و برندهای برتر و بازارهای دنیا قرار گیرد گفت: ما باید آثار نخبگی را در همه کالاها مشاهده کنیم و بنیاد ملی نخبگان باید تلاش کند صدای نخبگان را به خوبی به مسئولین برساند و از سویی دیگر اولویت ها و نیازهای کشور را به گوش نخبگان برساند.

ادامه دارد.....
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین