کد خبر: ۲۶۷۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: رونق تولید باید اولویت برنامه‌ها باشد

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدارهای جداگانه‌ با اعضای هیأت مدیره تعاونی‌های فولاد و معدن کشور و مدیران و مسؤولان ایران خودرو بر ضرورت تولید در کشور تأکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - ایشان در دیدار اعضای هیأت مدیره تعاونی‌های فولاد و معدن کشور میزان مصرف فولاد در کشور را شاخص رونق اقتصادی و صنعتی آن کشور دانست و گفت: رونق اقتصادی علاوه بر حرکت جامعه در مسیر خودکفایی، بیکاری را کم می‌کند که مشکل و معضل جدّی جوانان، خانواده‌ها و مردم است.

به گزارش آفتاب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری ظرفیت‌های معدنی کشور، گفت: ایران کلکسیونی از انواع معادن در مناطق کوهستانی، جنگلی و کویری است و باید بر اساس دانش فرزندان خود که رشد یافته، ظرفیت‌ها را به فعلیت برسانیم.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای بالا بردن ظرفیت تولید را کاری پسندیده دانست و گفت: اگر سخنان و رفتار نسنجیده باعث دلسردی تولیدگران شود، ظلم به کشور و مردم است.

ایشان با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور در سال‌های اخیر و تلاطم‌های سیاسی قیمت دلار، گفت: تصمیم‌گیران باید برنامه‌ریزی‌های درستی انجام دهند تا رونق تولید در اولویت کارها باشد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری شرایط کشور در اوّل سال‌های پس از جنگ و برنامه‌های دولت سازندگی برای رونق تولید، گفت: می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در جهت کمک به تولید‌گران و رونق اقتصادی استفاده کنیم.

در آغاز این دیدار آقایان فاضل همامی، عزیزالله طلاوری و مسعود رهبر، مدیر عامل، رئیس هیأت مدیره و نائب رئیس هیأت مدیره تعاونی‌های فولاد و معدن کشور گزارشی از اوضاع فولاد و معادن کشور و طرح و برنامه‌ها برای رونق آن ارائه کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین در دیدار جمعی از مدیران و مسؤولان ایران خودرو، با اشاره به خبر درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی، گفت: ایشان از دوستان قدیمی و صمیمی ما در دوران مبارزه، مخصوصاً زندان‌ها بود و بعد از انقلاب هم هر جا نظام به وجود ایشان نیاز داشت، نجیبانه حضور داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تسلیت این مصیبت به مقام معظم رهبری، علما، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، مردم عزیز و به ویژه خاندان و خانواده مهدوی کنی، گفت: مطمئناً نام نیکشان در تاریخ ماندگار خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از استماع گزارش‌های مسؤولین ایران خودرو، گفت: در هر جامعه‌ای صنعت خودروسازی پیشانی و نماد رشد صنایع است، چون ارتباط مستقیمی با مردم در بدنه جامعه دارد.

ایشان با تأکید بر سازندگی تعامل با دیگر کشورها در صنعت خودروسازی، گفت: استفاده از تجربیات علمی و صنعتی، مونتاژ نیست و اگر هم در نگاه بعضی‌ها چنین باشد، در جهت بهتر کردن تولیدات است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری طرح‌های زیربنایی دوران سازندگی در جهت تقویت صنعت و تبدیل آن طرح‌ها به پرداخت یارانه‌ها در دولت سابق، گفت: اگر یارانه بخش تولید را درست پرداخت می‌کردند، صنعت کشور و به ویژه صنعت خودرو گرفتار رکود نمی‌شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر صنعت خودرو را از لحاظ کیفی تقویت کنیم، ویژگی آن چنین است که دیگر صنایع را جلو می‌برد.

در آغاز این دیدار آقای مهندس هاشم یکه زارع، مدیر عامل ایران خودرو گزارشی از اوضاع، فعالیت‌ها و برنامه‌های ایران خودرو و گروه صنعتی آن ارائه کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین