کد خبر: ۲۶۷۶۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

آخرین‎ وضعیت دیپلمات‎ ربوده‎شده ایران در یمن

نقوی ادامه داد: در ادامه جلسه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه حضور یافتند. سوال اول از طرف شهریاری نماینده زاهدان درباره علت عدم پیگیری دیپلمات ربوده شده ایران در یمن- نوراحمد نیکبخت- مطرح شد و سردار دهقان که از سوی طلایی نیک معاون حقوقی و امور مجلس خود همراهی می‌شد، گفت ما همه تلاش خود را بر آزادی و تعیین تکلیف شهروندان خود در خارج از کشور به کار گرفته و خواهیم گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصمیم و تاکید این کمیسیون برای شناسایی، دستگیری و به اشد مجازات رسیدن کلیه عوامل اسیدپاشی اخیر خبر داد.

سیدحسین نقوی حسینی درباره جلسه عصر امروز سه شنبه 29 مهرماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ابتدای جلسه امروز موضوع اسیدپاشی که از طرف رسانه‌های بیگانه پیرامون آن‌ جنجال آفرین شده مورد بحث قرار گرفت و آخرین اطلاعات بدست آمده مطرح شد و مشخص شد که اولا طی سال‌ جدید حدود چهار مورد اتفاق افتاده، موارد اتفاق افتاده هیچ ارتباطی با امر به معروف و نهی از منکر نداشته و برخی از موارد خانم‌های دارای حجاب کامل بوده‌اند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: رسانه‌های ضد نظام به دنبال بهره‌ برداری تبلیغاتی علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی است. در عین حال انتظار می‌رود کلیه عوامل با فوریت شناسایی، دستگیر و به اشد مجازات برسند و همچنین در معالجه و رسیدگی درمانی به آن‌ها نیز با دقت و سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه حضور یافتند. سوال اول از طرف شهریاری نماینده زاهدان درباره علت عدم پیگیری دیپلمات ربوده شده ایران در یمن- نوراحمد نیکبخت- مطرح شد و سردار دهقان که از سوی طلایی نیک معاون حقوقی و امور مجلس خود همراهی می‌شد، گفت ما همه تلاش خود را بر آزادی و تعیین تکلیف شهروندان خود در خارج از کشور به کار گرفته و خواهیم گرفت. اما به جهت ماهیت گروه‌های گروگان گیر، دسترسی به آن‌‌ها نیازمند کار بیشتر و زمان طولانی‌تری است.

این نماینده مجلس ادامه داد: پس از توضیحات وزیر، سوال کننده اعلام کرد قانع شده است و سوال دوم از طرف فتح الله حسینی نماینده قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب مطرح شد. وی از وزیر سوال داشت که علت تاخیر در پرداخت حقوق رزمندگان و عدم صدور دفترچه بیمه درمانی آن علیرغم گذشت 6 ماه از سال چیست؟ وزیر پاسخ داد که برخلاف گذشته،‌ در سال 93 ساز و کار مناسب با هدفگذاری‌های دقیق، مقدمات و ساز و کاری را طراحی کرده‌ایم که امکان توزیع کمک‌ها به طور دقیق فراهم گردد و چنین برنامه‌ای نیازمند اطلاعات و آمار دقیق و همکاری دستگاه‌های دیگر بود که الحمدالله در حال حاضر کار از روند بسیار خوبی برخوردار شده است.

به گزارش فارس، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: وزیر دفاع در ادامه توضیح داد در قسمت بیمه نیز، اغلب زرمندگان و جانبازان معسر نیازمند بیمه و درمان هستند منتهی با مبلغ اختصاص یافته، در چه فرمولی باید هزینه شود. آیا بیمه سالانه، ماهانه یا زمان مشخص باید انجام شود که چنین چیزی امکان پذیر نیست و باید بسته‌های حمایتی درمانی برای آن‌ها طراحی شود. چون مبلغ اختصاصی در قبال افراد مشمول تناسب ندارد. به هر حال نمودار پرداخت ماه به ماه شش ماه اول سال 93 کاملا گویا است و مطابق شرایط رزمندگان معسر به آن‌ها پرداخت می‌گردد و در صورتی که افراد دیگری هم باقی مانده اند، بسیج می‌تواند آمار آن‌ها را ارائه کند تا اقدام لازم صورت گیرد که در نهایت فتح الله حسینی از پاسخ وزیر قانع نشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین