کد خبر: ۲۶۷۶۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۶

بان کی مون: مبارزه صرفا نظامی با داعش، سبب افراط گرایی بیشتر می شود

'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه هشدار داد که پاسخ صرف نظامی به تهدید داعش در سوریه، می تواند منجر به افراط گرایی گروه های مسلح بیشتری شود و خشونت ها را دامن بزند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با محوریت بررسی تلاش ها برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه، اظهار داشت: هدف طولانی مدت راهبردی ما در سوریه، همچنان یک راهکار سیاسی است.

وی افزود: پاسخ نظامی صرف به تهدید جدید و خطرناک داعش می تواند در نهایت به افراط گرایی دیگر گروه های مسلح عرب کمک کند و موجب بروز خشونت های جدیدی شود.

دبیر کل سازمان ملل در ارتباط با شهر عین العرب (کوبانی) گفت: کوبانی، یکی از مکان های بسیاری در سراسر سوریه است که غیرنظامیان آن در معرض تهدید قریب الوقوعی قرار دارند.

وی در راستای اتهامات غرب علیه دولت قانونی سوریه که با تروریست ها درحال نبرد است، دمشق را به حمله به مناطق غیرنظامی متهم کرد.

براساس این گزارش، بان کی مون چندی پیش 'استفان دی میستورا' نماینده سازمان ملل را برای میانجیگری یک راهکار سیاسی در سوریه برای پایان دادن به جنگ در این کشور تعیین کرد.

دبیرکل سازمان ملل امروز (سه شنبه) از شورای امنیت خواست از تلاش های دی میستورا به منظور 'کاستن از رنج و درد مردم سوریه و کمک به دستیابی به یک راهکار سیاسی'، به طور تمام و کمال حمایت کند.

طبق گزارش های سازمان ملل، حدود 3 میلیون و 200 هزار سوری از وضعیت جنگی در کشورشان که منجر به کشته شدن تقریبا 200 هزار نفر از سال 2011 شده است، گریخته اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین