کد خبر: ۲۶۷۶۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷

افزایش ازدواج‌های صوری از تبعات منع استخدام هیات علمی مجرد

یک استاد دانشگاه تهران ضمن مخالفت با بند نهم طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که به موجب آن استخدام اعضا هیات علمی مجرد ممنوع می‌شود، گفت: استفاده از شیوه های اجباری و امنیتی و انتظامی در مواجه با مشکلات و گرفتاری‌های اجتماعی رهگشا نیست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر سعید معیدفر در گفت‌وگو با ایسنا، با یادآوری قانون رفتن به خارج برای خانمها گفت: خانمها برای خارج رفتن باید متاهل می شدند، بنابراین عده ای را پیدا میکردند و پولی به آنها می دادند که ازدواجی صوری بین آنها شکل بگیرد و مشکل حل می‌شد. قانونگذار هم می‌دید که قانون تاثیرش را از دست داده است.

وی با بیان اینکه ممکن است برای این طرح هم اتفاقی مشابه مساله خارج رفتن بیفتد ادامه داد: اگر افراد مجرد را برای هیئت علمی شدن نپذیرند دو نفر مصلحتی باهم ازدواج می کنند و نتیجه آن بالا رفتن میزان طلاق است. چون قبلا افراد سعی می کردند وقتی شرایط لازم را داشتند ازدواج کنند، حالا می بینند وقتی می خواهند جایی استخدام شوند قانون او را منع کرده است بنابراین قانون را دور می زنند و ازدواج سوری ثبت می کنند.

معیدفر اجرایی شدن این ماده را روشی نادرست دانست و گفت: در بحث جمعیت تصمیمات متعددی گرفته شده و پیامدهای آن را که خیلی سخت و دردآور خواهد بود باید مدتی بعد مجلس و دولتی دیگر با فلاکت جمع کند. همه باید سعی کنند سنت حسنه ایجاد کنند نه اینکه کاری کنند مصیبت آن تا ده ها سال ادامه یابد.

این استاد دانشکده علوم اجتماعی ماده مطرح شده را برخلاف قانون اساسی دانست و اظهار کرد: کدام بخش قانون اساسی کامل اجرا می شود؟ مجلس که قانونگذار است و باید بیشتر از بقیه عامل به قانون اساسی باشد متاسفانه از قانون تخلف می‌کند. برای همین است که مردم عادی هم برای قانون اهمیتی که باید قائل نیستند. به عبارت دیگر اگر حرمت مسجد را متولی آن حفظ نکند مردم عادی هم حفظ نمی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین