کد خبر: ۲۶۷۶۸۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
واکنش بردیا کیارس نسبت به لغو کنسرت کیتارو؛

کیتارو از آمدن به ایران خوشحال بود

بردیا رهبر گروه نوازندگان ایرانی کنسرت کیتارو به لزوم ارتباطات بین‌المللی فرهنگی تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: کیارس از بدفهمی برخی از افراد نسبت به موسیقی انتقاد کرد و به خبرنگار «آفتاب» گفت: برخی به موسیقی بدبینانه و با دیده اتهام نگاه می‌کنند اما این رویکرد منصفانه نیست. کیارس همچنین رویکرد مدیران فرهنگی دولت یازدهم را نسبت به موسیقی و هنر مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش آفتاب، بردیا کیارس رهبر ارکستر ارکستر ملی  ایران است. وی  در روزهای اخیر هدایت گروه نوازندگان ایرانی کنسرت کیتارو نوازنده و آهنگ ساز معروف ژاپنی را نیز بر عهده گرفت. این کنسرت در حالی به دلیل عدم صدور مجوز توسط اماکن لغو شد که بخشی از بلیط‌های آن به فروش رسیده بود.

بردیا کیارس گفت: «صحبت‌ها و رایزنی‌های خوبی بین هنرمندان ایرانی و کیتارو انجام شد با این وجود بنا به دلایلی نامعلومی کنسرت لغو شد. متاسفانه به سبب ناشناخته‌بودن هنر هنرمندان ایرانی در سطح بین‌اللملی، برخی تصور می‌کنند هنرمندان در سطح ابتدایی با سازها آشنا هستند و با نوازندگی تخصصی آشنایی ندارند. آقای کیتارو زمانی که مهارت نوازندگان ایرانی را مشاهده کردند از آمدن به ایران ابراز خوشحالی کردند.»

کیارس در ادامه به بدبینی و دشمنی برخی افراد با هنر موسیقی اشاره کرد و گفت: «کسانی که مجوزهای کنسرت‌ها را صادر یا درباره خوب و یا بد‌بودن موسیقی اظهارنظر می‌کنند باید با هنرمندان نزدیک‌تر شده و زحمات و دغدغه‌های هنرمندان را از نزدیک لمس کنند. این تعامل نزدیک سبب می‌شود تا مفاهیم والا و ارزشمند هنری بهتر درک شود. این تعاملات خوب سبب می‌شود، عده‌ای باور کنند که موسیقی امر بی‌ارزشی نیست و بین موسیقی غنی و ضعیف تفاوت وجود دارد.» 

کیارس به نگاه‌های خوب مدیران دولت یازدهم به مقوله فرهنگ و موسیقی اشاره کرده و گفت: «مدیران فرهنگی دولت یازدهم رویکرد مثبت، تعاملی و مناسبی را نسبت به موسیقی اتخاذ کرده‌اند. بنده آقای مردادخانی را از دوره ریاست ایشان به دفتر موسیقی وزارت ارشاد می‌شناسم. به خاطر می‌آورم در آن دوران به دلیل تعاملات خوب فرهنگی که با کشورهای دیگر انجام می‌شد، هنرمندان زیادی از ارمنستان، اتریش و بسیاری از کشورهای دیگر به ایران می‌آمدند. امیدوارم این رویکرد حفظ شود تا کسانی که نگاه‌های مغرضانه و تنگ‌نظرانه‌ای نسبت به موسیقی دارند، بیش از این به این هنر آسیب دیده؛ ضربه نزنند.»

به گزارش آفتاب، بسیاری از گروه‌های تندرو در ایران از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری انتقاد کرده و ازبرگزاری کنسرت‌ها  ابراز نگرانی کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین