کد خبر: ۲۶۷۷۰۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱

ترکیه با وجود ناآرامی‌ها، همچنان مقصد گردشگران خارجی

تا پایان سال جاری میلادی 42 میلیون گردشگر راهی ترکیه خواهند شد. این رقم نسبت به 10 میلیون گردشگری که در سال 2000 به ترکیه رفتند، رشد چشمگیری را نشان می‌دهد. اکثر گردشگران ترکیه‌ای از کشورهای عراق‌، ایران، یونان‌، روسیه‌، بلغارستان‌ و انگلیس هستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با این که فضای ناآرام خاورمیانه بسیاری از گردشگران را از سفر به این منطقه بازمی‌دارد‌، آمارها نشان می‌دهد ترکیه همچنان طرفداران خودش را به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری جهان حفظ کرده است.

به گزارش ایسنا، فضای نابسامان سیاسی خاورمیانه تاثیر منفی بسزایی روی تعداد مسافرانی داشته که کشورهای منطقه را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند؛ اما به نظر می‌رسد این حساب و کتاب‌ها در مورد ترکیه چندان درست از آب درنیامده است!

طبق آمارها، تا پایان سال جاری میلادی 42 میلیون گردشگر راهی ترکیه خواهند شد. این رقم نسبت به 10 میلیون گردشگری که در سال 2000 به ترکیه رفتند، رشد چشمگیری را نشان می‌دهد. اکثر گردشگران ترکیه‌ای از کشورهای عراق‌، ایران، یونان‌، روسیه‌، بلغارستان‌ و انگلیس هستند.

استانبول پایتخت ترکیه، هفتمین مقصد گردشگری جهان است که پیش‌بینی می‌شود امسال 11 میلیون و 600 هزار مسافر را به خود جذب کند. با وجود این که ترکیه تنها هزار مایل با درگیری‌های سیاسی و نظامی فاصله دارد،‌ زیبایی‌های فضای شهری‌، مناظر و معماری کم‌نظیر و امنیت آن گردشگران را برای سفر مجاب می‌کند.

درآمد گردشگری این کشور با 6 درصد رشد تا پایان امسال به 35 میلیارد دلار خواهد رسید. طی ماه جولای پنج میلیون و 214 هزار و 519 گردشگر به ترکیه سفر کردند،‌ این رقم نسبت به همین بازه زمانی در سال 2013 شاهد افزایش 13.5 درصدی بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین