کد خبر: ۲۶۷۷۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5

شرمن: ایران باید تصمیمات سختی بگیرد

معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ‌ایران برای اطمینان دادن درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای‌اش تصمیمات سختی خواهد گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای خود در سانتیاگو پایتخت شیلی گفت: ایران برای این که به جامعه جهانی درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای‌اش اطمینان دهد و ثابت کند که به دنبال سلاح هسته‌ای باید اقدامات لازم را به کار گیرد.

به گزارش ایسنا، او افزود: اگر آن‌ها چنین کاری انجام دهند انزوای‌شان پایان خواهد یافت. تحریم‌ها تعلیق و سپس لغو خواهد شد و ما جهانی آرام‌تر و با ثبات‌تر خواهیم داشت.

وندی شرمن، سرپرست تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5‌ که به کشورهای آمریکای جنوبی سفر کرده است ابراز امیدواری کرد ایران برای اطمینان دادن به جامعه جهانی تصمیمات سختی خواهد گرفت.

بر اساس گزارش شبکه خبری پرس تی وی، شرمن در حالی این اظهارات را بیان کرده و خواستار تضمین ایران شده است که گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد تاسیسات هسته‌ای ایران هیچ گاه به سمت فعالیت‌های نظامی منحرف نشده‌اند.

همچنین بازرسان آژانس هیچ گاه نتوانستند شواهدی به‌دست آورند که اتهامات آمریکا و غرب مبنی بر وجود فعالیت‌های نظامی در برنامه هسته‌ای ایران را ثابت کنند.

ایران و گروه 1+5‌ که مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای این کشور را از ژانویه گذشته تا کنون آغاز کرده‌اند آخرین دور از این رایزنی‌ها را پنج‌شنبه هفته گذشته در وین پایتخت اتریش به پایان رساندند که به گفته طرف‌های مذاکره کننده پیشرفت‌هایی داشته است.

بر اساس این گزارش منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران می‌گویند که مانع اصلی در حل اختلافات غرب بر سر برنامه هسته‌ای ایران هنوز چگونگی لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور است و دیگر تعداد سانتریفیوژها و ظرفیت غنی‌سازی ایران نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین