کد خبر: ۲۶۷۷۴۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
رئیس پلیس بریتانیا اعلام کرد:

سفر هر هفته 5 بریتانیایی به عراق و سوریه برای پیوستن به داعش

هر هفته 5 بریتانیایی برای پیوستن به داعش به عراق و سوریه سفر می کند. بالاترین مقام پلیس بریتانیا اعلام کرد هر هفته 5 بریتانیایی، کشورشان را به قصد پیوستن به داعش ترک می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس بین‌الملل: کمیسر پلیس متروپولین، سیر برنارد هوگان هو می‌گوید زنگ هشدار افزایش تروریسم در بریتانیا شدت بیشتری گرفته است.

به گزارش آفتاب، هوگان هو می‌گوید: «کسانی که به داعش پیوسته‌اند به اعتقاد ما مسیر زندگی خود را گم کرده‌اند. ممکن است تعداد این افراد بیشتراز آمار ارائه شده هم باشد، به این دلیل که در کشورهایی که دولت‌های ناپایدار در آن حکومت می‌کنند و وضعیت مرزها نابه‌سامان و کنترل‌شده نیست، بدست‌آوردن چنین آماری مشکل به نظر می‌رسد.»

او طی سخنانی در یک کنفرانس امنیت ملی در لندن گفت: «تهدید مسئله تروریسم تنها از جانب کشورهای دوردست نیست، بلکه برخی جهادیست‌ها با بازگشت به بریتانیا می‌توانند فعالیت تروریستی خود را به خاک این کشور بکشانند.»

هوگان هو می‌افزاید: «ما مطلع هستیم که بیشتر از 500 نفر با ملیت بریتانیایی، برای شرکت در این جنگ به سوریه سفر کرده‌اند. بسیاری از آنها بازگشته‌اند و برخی دیگر امیدوارند که در سال‌ها و ماه‌های آینده بازگردند.»

همچنین یک افسر پلیس بالا رتبه بریتانیا درباره بازگشت جنگجوهای داعش و  کشیده شدن موج تروریسم به غرب هشدار داد.

مت شیف یک افسر رده بالای بریتانیایی می‌گوید در یک سال اخیر 218 نفر در رابطه با مسائل تروریستی دستگیر کرده‌اند. که این دستگیری‌ها نسبت به 3 سال قبل 70درصد افزایش داشته است.

هوگاه هو درباره افزایش آمار تروریسم می‌گوید: «مقدار زیادی از این موردهای مشکوک به تروریسم در مرحله طراحی و برنامه ریزی به سوریه مربوط می‌شود. به این معنا که نقشه بسیاری از عملیات تروریستی در سوریه طرح می‌شود و در غرب سعی می‌شود به مرحله اجرا برسد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین