کد خبر: ۲۶۷۷۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
واکنش فرزاد موتمن نسبت اصرار بر توقیف فیلم‌ها:

با پنهان‌کردن مشکلات، مسئله‌ای حل نمی‌شود

فرزاد موتمن از برخی نگاه‌های بدبینانه و موازی‌کاری نهادهای دیگر در امور هنری وفرهنگی انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: موتمن از نگاه‌های یک سویه به سینما ابراز و ناراحتی کرد و گفت: برخی از مسئولان تصور می‌کنند نشان دادن نکات منفی در جامعه سیاه‌نمایی است در حالی این تصور درست نیست.

فرزاد موتمن کارگردان سینما که آثار موفقی چون شب‌های روشن و باج خور را درکارنامه هنری خود دارد؛ به خبرنگار «آفتاب» گفت: «وقتی نهاد مشخصی برای  تصمیم‌گیری درباره مسائل سینما وجود دارد، موازی‌‌کاری صحیح نیست. متاسفانه در چند سال گذشته برخی تصور می‌کنند اگر نکته منفی یا مشکل اجتماعی در فیلمی نمایش داده شود، این موضوع برای ما خسران و ضرر به همراه می‌آورد. این نگاه به مسائل درست نیست و باید در آن تجدیدنظر کرد.»

موتمن افزود: «اگر به بحث‌های رایج در اجتماع نگاه کنیم می‌بینم انتقاد در همه جا وجود دارد. بحث‌هایی که در وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی و اتوبوس وجود دارد، گاهی تند و انتقادآمیز است. انتقاداتی که به زندگی روزمره مردم گره می‌خورد، بنابراین نمی‌توان انتقاد را از سطح جامعه حذف کرد.»

این کارگردان باسابقه به برخی دیدگاه‌ها درباره سینمای اجتماعی پرداخته و گفت: «برخی به اشتباه تصور می‌کنند که گفتن ناهنجاری‌های به وجه کشور ضربه می‌زند. به نظر من سینمای آبکی، پاستوریزه و منفعل است که به کشور و نگاه مخاطبان داخلی ما ضربه می‌زند.»

فرزاد موتمن تا کید کرد: «مردم با فیلم‌هایی ارتباط برقرار می‌کنند که به دغدغه‌ها و زندگی روزمره و تحولات اجتماعی مربوط باشد، اگر فیلمی از فضای زندگی مردم دور باشد، تمایلی برای دیدن آن وجود ندارد.»

موتمن افزود: «سخت‌گیری‌های غیرمنطقی سطح سلیقه مخاطبان را پایین می‌آورد و راه رواج آثار سطحی و مبتذل مانند سریال‌های درجه سه کره‌ای و ترکیه‌ای را در کشور فراهم می‌کند.»

به گزارش آفتاب، به‌تازگی حجت‌الله ايوبي با انتقاد از فشارهايي که خارج از سينما نسبت به مجوزهاي سازمان سينمايي براي نمايش برخي فيلم‌ها وارد شده، گفته است: «بايد تلاش کنيم حساسيت‌هاي موجود را به حداقل کاهش دهيم من براي اکران آمده‌ام نه توقيف و فضاي جلسه با کميسيون فرهنگي مجلس را هم فضاي اکران ديدم نه توقيف. سال گذشته در چنين روزهايي از مردم درخواست مي‌کردم با سينما آشتي کنند اما امروز از دولتمردان و نمايندگان مجلس مي‌خواهم که شما هم با سينما آشتي کنيد چون الان وقت آشتي مديران با سينماست تا آن را ويژه ببینند.»

رایزنی مثبت ایوبی با مجلس در حالی است که چندی پیش کمیسیون فرهنگی  مجلس طی نامه‌ای خواستار توقیف هشت فیلم شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین