کد خبر: ۲۶۷۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
در جلسه شورای اداری استان زنجان مطرح شد

اظهارات رئیس‌جمهور درباره اشتغال پایدار، سرمایه‌گذاری و ...

رئیس‌جمهور گفت: اقتصاد دولتی هیچگاه موفق نبوده و در کشورمان علاوه بر اینکه اقتصاد دولتی بوده، مشکلات بزرگ و متعدد دیگری نیز بر اقتصاد کشور عارض شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه شورای اداری استان زنجان ضمن تشکر از استقبال و میهمان نوازی مردم و مسئولان استان، اساس پیشرفت هر استان را هماهنگی همدلانه مسئولان آن استان عنوان کرد و افزود: این همدلی موجب ایجاد امید در میان مردم می‌شود و آنها وقتی ببینند مسئولان همدلانه برای پیشرفت استان تلاش می‌کنند، خود نیز به طور جدی وارد میدان می‌شوند.

وی سرمایه انسانی متشکل از انسان‌های بزرگ و فرهیخته در استان زنجان را از گذشته تا کنون از بزرگترین نعمات الهی به این استان برشمرد و اظهار کرد: در کنار این سرمایه انسانی معادن و مواهب بیشمار دیگری نیز در این استان به چشم می‌خورد که باید همه این نعمت‌ها را در مسیر تعالی استان شکوفا کنیم و برای این مهم نیاز به حضور فعال همه مردم در صحنه داریم.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود اشتغال را مسأله مهم و دغدغه جدی برای همه کشور ذکر و تصریح کرد: مهم این است که اشتغال پایدار ایجاد کنیم وگر نه صرف دادن پول به مردم فقط بیکاران را به بیکاران بدهکار تبدیل می‌کند و اشتغال پایدار نیز تنها از طریق رونق تولید رقابتی مقدور می‌شود.

روحانی گفت: اقتصاد دولتی هیچگاه موفق نبوده و در کشورمان علاوه بر اینکه اقتصاد دولتی بوده، مشکلات بزرگ و متعدد دیگری نیز بر اقتصاد کشور عارض شده است.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی اوایل انقلاب و سپس توطئه‌های دشمنان با تحمیل جنگ و تحریم به کشور گفت: ملتی که توانسته از همه این مشکلات و توطئه‌ها عبور کند، ملتی بزرگ و شایسته تقدیر است.

روحانی گفت: دولت یازدهم در روزهای اول کار خود پیش از آنکه به فکر مهار تورم، شکست رکود و ایجاد حرکت در اشتغال‌آفرینی باشد، نگران تأمین مایحتاج اولیه زندگی مردم بود و از یاد نمی‌برم، زمانی را که نیروی انتظامی به من از سراسر کشور گزارش داد که ذخایر کشور برای نان و آذوقه مردم فقط کفاف سه روز را می‌دهد. دیگر خواب به چشمان من نمی‌آمد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در چنین شرایطی دولت همزمان به فکر حل و فصل مسایل خارجی، داخلی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم بود و البته مثل گذشته در این ۱۴ ماه به پشتیبانی مردم و حمایت و هدایت‌های مقام معظم رهبری کارهای بزرگی انجام گرفته و امروز بحمدالله در همه زمینه‌ها حرکت خوبی سامان یافته است.

روحانی در ادامه با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال پایدار ابتدا باید امنیت اقتصادی فراهم کرد، گفت: امروز سرمایه‌گذاران بزرگ دنیا منتظر و مشتاق حضور در بازار ایران هستند و در جلسه‌ای که با شرکت‌های بسیار بزرگ آمریکایی در نیویورک داشتم آنها می‌گفتند که پس از حل مسأله هسته‌ای شرکت‌های اروپایی می‌توانند در اقتصاد ایران حضور یابند اما آیا ما آمریکایی‌ها هم می‌توانیم از ظرفیت‌های اقتصاد ایران برای سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه حتماً اگر گشایش بیشتری در عرصه اقتصادی کشور، ایجاد شود اولویت با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی داخلی و ایرانیان خارج از کشور است، گفت: البته دنیای اقتصاد، دنیای رقابت است و مشکل اشتغال سامان نمی‌یابد مگر اینکه فضایی کاملاً‌رقابتی در اقتصاد ایجاد شود و تحقق این مهم ممکن نیست مگر اینکه دولت، مجلس و قوه قضاییه، همین دغدغه، رویکرد و عملکرد را در راستای تحقق این هدف داشته باشند.

روحانی با بیان اینکه تلاش دولت در ۱۴ ماه گذشته بر این بوده که با قوای دیگر هماهنگ باشد، اظهار کرد: قوه مقننه و قوه قضائیه نیز همینگونه عمل کردند و اگر بتوانیم این هماهنگی را ادامه دهیم ان‌شاء‌الله با حضور و سرمایه‌گذاری مردم، قطعاً آینده درخشانی را رقم خواهیم زد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید مسیر حرکت خود را به تدریج اصلاح کنیم، تصریح کرد: به آینده حرکت کشور بسیار امیدوارم و به هماهنگی قوا نیز امید فراوان دارم و یکی از دلایل این امیدواری این است که در تمام جلساتی که در استان‌های کشور با سرمایه‌گذاران داشته‌ایم، همه به شدت اظهار آمادگی و اشتیاق برای سرمایه‌گذاری در کار و تلاش دارند.

روحانی در پایان سخنان خود با بیان اینکه لازم می‌دانم، بار دیگر رحلت حضرت آیت‌الله مهدی کنی را تسلیت بگویم، گفت: سال‌ها با ایشان در جامعه روحانیت مبارز و در سال‌های اخیر در مجلس خبرگان همکار و همراه بودیم و از دوران مبارزات انقلاب و سال‌های پس از انقلاب در اداره امور کشور از نزدیک با ایشان آشنا بودم.

رئیس‌جمهور، آیت‌الله مهدوی کنی را عالمی جامع در عرصه‌های علمی، سیاسی، عرفانی و اخلاقی توصیف کرد و از خداوند خواست تا روح ایشان را متعالی کند.

روحانی با اشاره به اینکه برنامه‌های سفر به زنجان را فشرده کردیم تا در مراسم تشییع و خاکسپاری ایشان، حضور داشته باشیم، گفت: ایشان حق بزرگی به گردن همه ما دارند و از خداوند می‌خواهم که روح ایشان را در کنار روح امام(ره) و شهیدان قرار دهند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: از خداوند می‌خواهم که توفیقات همه کسانی را که راه انقلابیون، بزرگان و امام و مقام معظم رهبری را در خدمت به کشور ادامه می‌دهند، فزونی دهد.

روحانی همچنین از رسانه ملی، رسانه‌های محلی، نیروهای مسلح از جمله نیروی انتظامی، ‌سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی و بقیه مسئولان و بخش‌هایی که در سفرهای رییس‌ جمهوری کار آنان مضاعف می‌شود، تقدیر و تشکر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین