کد خبر: ۲۶۷۸۹۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷

پهلوگیری کشتی حامل گردشگران کره جنوبی در بندرعباس+تصویر

کشتی حامل حدود 20 گردشگر از کره جنوبی امروز (پنج شنبه) در بندر شهید باهنر شهرستان بندرعباس پهلو گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، این گردشگران در بدو ورود به ایران مورد استقبال معاون استاندار هرمزگان، مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در هرمزگان و جمعی از مسوولان استان هرمزگان قرار گرفتند.

صالح دریانورد معاون برنامه ریزی استانداری هرمزگان در آیین استقبال از سرنشینان این کشتی افزود: سفر گردشگران کره ای به بندرعباس از راه ابریشم آبی و برای احیا این مسیر انجام شده است.

وی با خوشامدگویی به گردشگران خارجی به دروزاره تجارت ایران گفت: راه ابریشم آبی در گذشته یکی از مهمترین مسیرهای تبادل های اقتصادی و فرهنگی بین جوامع مختلف بشری بوده که هنوز نیز می تواند به خوبی این وظیفه را ایفا کند.


معاون امور بین الملل استان «جئونسانگبوک - دو» کره جنوبی نیز که گردشگران این کشور را همراهی می کند، گفت: از سفر به ایران و استان هرمزگان خوشحال هستم و از مسوولان این استان به خاطر این استقبال سپاسگزاری می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان نیز در حاشیه این مراسم گفت: کشتی هانبادا ( HANBDA) حامل 150 سر نشین است که حدود 20 نفر آنان گردشگران کره جنوبی هستند.

عباس نوروزی ادامه داد: این گردشگران سال گذشته راه جاده ای ابریشم را طی کرده بودند و امسال سفر خود را از راه آبی ابریشم و با هدف احیاء این مسیر انجام داده اند.

وی ادامه داد: گردشگران کره ای در مسیر سفر خود از کشور های، چین، هند، مالزی، اندونزی عبور کرده اند و بندرعباس مقصد نهایی آنان است.

نوروزی اضافه کرد: از 150 نفر سرنشین این کشتی حدود 50 نفر سرنشین، حدود 20 نفر گردشگر و بقیه دانشجویان نیروی دریایی کره جنوبی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان یادآور شد: این افراد در مدت حضور خود در ایران از شهرهای شیراز و اصفهان بازدید خواهند کرد.

وی اشاره کرد: برای معرفی استان هرمزگان به این گردشگران لوح فشرده حاوی اطلاعات مربوط به جاذبه های تاریخی و فرهنگی هرمزگان به همراه دو قلم از صنایع دستی هرمزگان شامل «بادبزن» و «سبد حصیری» به آنان هدیه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین