کد خبر: ۲۶۷۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
بازیهای پارااسیایی 2014

سیامند رحمان رکورد جهان را شکست و طلا گرفت

سیامند رحمان وزنه بردار دسته به اضافه 107کیلوگرم ایران روز جمعه با شکستن رکورد جهان به مدال طلای بازی های پاراآسیایی 2014دست یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، قوی ترین مرد معلول جهان در ادامه رقابت های وزنه برداری دومین دوره بازی های پاراآسیایی و در آخرین روز این مسابقات با بلند کردن وزنه 292 کیلوگرم موفق به کسب مدال طلای این رقابت ها شد.

رحمان در این دسته در حرکت اول خود موفق به مهار وزنه 272 کیلوگرمی شد و مدال طلایش را قطعی کرد. وی در حرکت دوم نیز با انتخاب وزنه 287 کیلوگرمی به رکورد جهان که در اختیار خودش بود حمله کرد و با ثبت این وزنه رکورد جهان را به میزان دو کیلوگرم ارتقا داد. 

وی در حرکت سوم وزنه 290 کیلوگرمی را مهار کرد و بار دیگر رکورد جهان را به میزان 3 کیلوگرم ارتقا داد. با توجه به قهرمانی رحمان وی یک حرکت دیگر نیز می توانست انجام دهد که برای حرکت چهارم وزنه 292 کیلوگرمی را انتخاب کرد که با مهار این وزنه برای سومین بار رکورد جهان را شکست تا قوی ترین مرد جهان لقب بگیرد.

مدال طلای رحمان سی و ششمین طلای ایران از این بازیها بود.

مدال نقره این وزن به منصور پورمیرزایی رسید. پورمیرزایی در حرکات اول و دوم به ترتیب وزنه های 245 و 255 کیلوگرمی را مهار کرد، اما در حرکت سوم در مهار وزنه 265 کیلوگرمی ناکام ماند تا با همان 255 کیلوگرم مدال نقره را از آن خود کرده باشد. مدال برنز نیز به وزنه بردار کره ای با 235 کیلوگرم رسید.

وزنه برداران کشورمان پیش از این موفق به کسب 3 مدال طلا و 3 نقره در این رقابت ها شده بودند. بدین ترتیب تیم 9 نفره وزنه برداری جانبازان و معلولین با کسب 4 مدال طلا و 4 نقره به کار خود در دومین دوره بازی های پاراآسیایی پایان داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین