کد خبر: ۲۶۸۰۰۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲

ایران گزارش حقوق بشری دبیرکل سازمان ملل درباره ایران را بی‌اعتبار خواند

ایران گزارش حقوق بشری دبیرکل سازمان ملل درباره ایران را بی‌اعتبار خواند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو نمایندگی ایران در سخنرانی در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک که به موضوعات حقوق بشری می‌پردازد در پاسخ به گزارش دبیرکل این سازمان درباره وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ایران رویکرد بلند مدت و اقدامات بسیاری را در راستای حفاظت از حقوق انسانی مردم ایران بر اساس تعهدات ملی و بین‌المللی خود اتخاذ کرده است.

او گفت: گزارش اخیر دبیرکل بر اساس قطعنامه‌ای غیرعادلانه و در راستای اهداف خاص سیاسی تعداد معدودی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد تهیه شده است.

این عضو نمایندگی کشورمان در سازمان ملل هم‌چنین اظهار کرد: در همین راستا لازم است اشاره کنم که گزارش منتشره، نظرات و پاسخ‌های کتبی ارائه شده از سوی کشور متبوع من را مورد توجه قرار نداده و کاملا مشخص است که گزارش مربوطه تحت تاثیر منابعی ناشناس و غیرقابل اعتماد تهیه شده است و این امر بی‌اعتباری روزافزون این گزارش را در پی داشته است.

وی در پایان گفت: ظرف یک‌سال گذشته اقدامات چشمگیری از سوی دولت ایران برای ارتقای سطح دسترسی تمامی اقشار جامعه به اینترنت و بهتر کردن وضعیت آن به‌عمل آمده و آزادی‌های فردی و آزادی بیان تا آن‌جایی که نقض کننده اصول و مبانی استقلال، آزادی، وحدت ملی و شریعت اسلام نباشند مورد احترام کامل خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین