کد خبر: ۲۶۸۰۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
از سوی رییس سازمان مدیریت بحران تهران تشریح شد؛

عوامل آسیب پذیری تهران در برابر حوادث

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت آمادگی مردم برای مقابله با بحران‌ها تاکید کرد و برخی از عوامل موثر در آسیب پذیری تهران در برابر سوانح را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمد صادقی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره شهرآماده با تاکید بر اینکه پیش از وقوع حادثه باید مردم را برای مقابله با آن آماده کنیم و با آموزش‌های لازم، آمادگی و قدرت برخورد آنها با حوادث طبیعی و سوانح را افزایش دهیم، گفت: حساس‌سازی و آموزش مردم نقش بسیارمهمی در پیشگیری از خسارت‌های جانی و مالی دارد که در همین خصوص هماهنگی سازمان‌های مسئول در مدیریت بحران و آگاه‌سازی‌ شهروندان در سطح محلات می‌تواند منجر به ایجاد شهری «تاب‌آور» و آماده برای مقابله در برابر حوادث شود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رشد سریع و نامتوازن شهر تهران، گسل‌های فعال، پیامدهای زیست‌محیطی، ساخت‌وسازهای غیراصولی و ناایمن، وجود قوانین کهنه و... را از جمله موانع جدی بر سر راه اقدامات اصولی در این زمینه دانست که منجر به آسیب پذیری تهران شده و گفت: با اقدامات انجام شده برای اصلاح این مسائل، نظارت بیشتر بر ساخت‌وسازها، آگاهی شهروندان و اقدامات شهرداری تهران، وضعیت شهر بهتر شده است اما تا رسیدن به آمادگی کامل، وضعیت مطلوب و داشتن شهری آماده فاصله داریم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه دفتر کاهش خطرپذیری سازمان ملل متحد به حداقل رسیدن میزان خسارات در حوادث و سوانح را یکی از الزامات شهرهای تاب‌ آور دانسته است و مدیریت آن را امری ضروری بر شمرده، اظهارکرد: از همین رو باید با مدیریت صحیح و ترجیح امر پیشگیری بر مقابله در سه مقطع پیش از بحران، حین و پس از بحران باعث جلوگیری از خسارات جانی و مالی شهروندان شویم.

شهر آماده نیازمند شهروندان آگاه و آماده است

صادقی افزود: شهر آماده نیازمند شهروندان آگاه و آماده است و برای رسیدن به شهری تاب‌آور نیازمند مشارکت همه شهروندان هستیم. طی 10 سال گذشته ضمن جلب مشارکت مردم توانسته‌ایم علی‌رغم ساختار فرسوده شهری و قوانین قدیمی، تحولات زیادی را در این زمینه رقم بزنیم و با حضور شهروندان آگاه، الگوی مناسبی را ارائه دهیم و آماده ارائه این الگو به دیگر شهرهای کشور هستیم.

به گفته صادقی تهران تا پنج سال دیگر به شهری بادوام و آماده مقابله با حوادث و سوانح تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوعی که اکنون مانعی جدی برای رسیدن به اهداف پیش روست، برخی ساخت‌وسازهای غیر اصولی است که می‌تواند در این مسیر اختلال ایجاد کند و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران آمادگی دارد در این زمینه نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

صادقی افزود: رویکرد مدیریت بحران جامعه‌محور برای تاب‌آوری بیشتر و داشتن شهری آماده، رویکرد مترقی شهرداری تهران است و تمام اقدامات انجام شده در راستای برآوردن این هدف بزرگ است.

به گزارش ایسنا ، در اختتامیه این جشنواره اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور ، محمدباقر قالیباف - شهردار تهران، سردار بتولی - معاون عملیات ناجا، سرهنگ تیمور حسینی - رییس راهور تهران، سعید شریف زاده - مدیرعامل آتش نشانی تهران، دبیر دوم سفارت ژاپن در تهران، رئیس دفتر آژانس همکاری های بین المللی ژاپن و ... حضور داشتند و از اساتید، نویسندگان، پژوهشگران و پیشکسوتان حوزه مدیریت بحران و همچنین منتخبان گروه‌های دوام تقدیر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین