کد خبر: ۲۶۸۱۳۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸

مدرس زمان یا سوگلی سلطنت‌طلبان و بی بی سی

استقلال فکری که در آیت‌الله شهید مرتضی مطهری وجود داشت در علی مطهری نیز مشاهده می‌شود. شهید مطهری شخصیت جامعی داشت. ایشان از نظر عقاید اسلامی، فقه، اصول و فلسفه جامعیت قابل توجه‌ای داشت و به همین دلیل آثارش در زمینه‌های مختلف تاثیرگذار است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب – سرویس سیاسی: علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی فردی است که معمولا سخنان و نامه‌هایش با جنجال همرا بوده و واکنش‌هایی را به دنبال دارد.

به گزارش آفتاب، مطهری اخیرا نیز نامه سرگشاده‌ای در پاسخ به سخنان آیت‌الله جنتی در برنامه شناسنامه نوشت که این نامه با واکنش تند روزنامه کیهان همراه بود و البته این‌بار کیهان «ع. م» را سوگلی بی بی سی و اصلاح‌طلبان و افراطیون معرفی کرد مطالبی که شاید تا کنون سنگینترین اتهامات وارده به وی باشد.

مدرس زمان یا سوگلی سلطنت‌طلبان

نویسنده یادداشت کیهان در حالی علی مطهری را سوگلی افراطیون خواند که عده‌ای دیگر او را مدرس زمان و نماینده متعهد مجلس می‌شمارند با این حال اتهامات وارد شده به مطهری از سوی تندروها در سال‌های اخیر به قدری علیه این نماینده اصولگرای مجلس زیاد بوده که دلایل و چرایی آن به طور واضح مشخص نیست.

این سخنان در حالی از سوی برخی افراد علیه مطهری عنوان می شود که علمای برجسته حوزه و مراجع تقلید که در حمایت از شخصیت‌های سیاسی نهایت احتیاط را به عمل می‌آورند او را نماینده شجاع و جسور خطاب کرده اند به طوری که آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از موضع‌گیری‌های علی مطهری در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرده و می‌گوید: عملکرد و شجاعت شما در مجلس نشان دهنده این است که راه شهید مطهری را ادامه می‌دهید.

استقلال فکری وی شبیه شهید مطهری است  

 از طرفی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی نیز با بیان این موضوع که مواضع علی مطهری شجاعانه و از روی دلسوزی برای اسلام و انقلاب و مردم است، خطاب به وی گفت: این که انسان این طور تربیت شده باشد که برای احقاق حق مردم اظهار وجود کند، خیلی افتخار است و باید هم همین طور باشد و خداوند شما را همیشه در این مسیر قرار دهد.    
                                                                         
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: افتخاری بیش از این نیست که آدم مستقل بوده و برای مردم باشد و هر کجا لازم دید برای مردم حرف بزند؛ امیرالمؤمنین نیز در این باره می فرمایند، بسیاری افراد هستند که عبادت های فراوان انجام می دهند، ولی این که در یک مواقعی که هیچ کس حرف نمی زند حرف بزند، در جایی که باید حق گفته شود و کسی نمی تواند حق را بگوید؛ حق را بگوید، چنین اشخاصی در پیش خدا ارزش زیادی دارند.    
                                                                        
به گفته وی، وابستگان به شهید مطهری در خط حضرت زهرا(س) و عمل به دستورات قرآن هستند و ایشان هم همین را می خواستند.    
                                                                  
آیت الله مکارم شیرازی نیز در دیدار با مطهری گفت: استقلال فکری که در آیت الله شهید مرتضی مطهری وجود داشت در علی مطهری نیز مشاهده می‌شود. شهید مطهری شخصیت جامعی داشت. ایشان از نظر عقاید اسلامی، فقه، اصول و فلسفه جامعیت قابل توجه‌ای داشت و به همین دلیل آثارش در زمینه‌های مختلف تاثیرگذار است. مسلح بودن به قلم و بیان از دیگر ویژگی‌های برجسته شهید مطهری است. ایشان از این دو ویژگی برای دفاع از اسلام و تشیع استفاده می‌کرد.

علی آقا اهل باج دادن نیست

مادر علی مطهری، در یک مراسم از دلایل مخالفت‌ها و تهمت‌ ها به فرزندش پرده برداشت و در پاسخ به سخنان فردی مبنی بر اینکه چرا با وجود پدری مثل شهید مطهری و مادری مثل شما، علی آقا این طور از کار درآمده...، گفت: در مسائل سیاسی دوست ندارم اظهار نظر کنم هر سخن دیگری گفته بودید سکوت می کردم اما در برابر این تهمت نمی توانم سکوت کنم. من از انتقاد درست از شهید مطهری هم ناراحت نمی شوم چه رسد به علی آقا. اما تهمت و افترا حسابش جداست.

دوستی کیهان با انقلاب و ولی فقیه دوستی خاله خرسه است

البته علی مطهری پیش از این در واکنش به مطالب متعدد کیهان علیه خود نوشته بود: از نظر نگارنده اساسا کیهان اعتقادی به آزادی بیان ندارد و به خاطر کتمان حقایق و بی تفاوتی نسبت به ناراستی‌ها، آن هم به بهانه حفظ نظام، از دوستان نادان و البته خیرخواه انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و دوستی های آن با انقلاب و ولایت فقیه از قبیل دوستی‌های خاله خرسه است که معمولا ضرر آن از نفع آن، دافعه آن از جاذبه آن و دشمن سازی آن از دوست سازی آن بیشتر است.

با توجه به مطالب فوق به نظر می‌رسد عده‌ای با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی موج جدیدی از اتهام‌زنی را به راه انداخته‌اند تا نماینده‌ها و کاندیداهایی را که رقابت با آنها سخت است با اتهام‌زنی پیش از انتخابات از صحنه خارج کنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین