کد خبر: ۲۶۸۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
«هما رضوانی»؛ استاد تاریخ دانشگاه خوارزمی:

به آینده رشته‌های علوم انسانی خوشبین نیستیم

هما رضوانی فضای یک سال گذشته دانشگاه‌ها را پرنشاط ارزیابی کرد و افزود: «به هر حال، جوان با امید و نشاط توامان است و در این یک سال، این انگیزه دوچندان شد.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اجتماعی: «بسیاری از دانشجویانی که با علاقه وارد حوزه علوم انسانی در دانشگاه می‌شوند، به سبب عدم وجود بازار کار مناسب و مرتبط، آینده‌ای برای خود متصور نبوده و صدمه می‌بینند. به این ترتیب من چندان به آینده این رشته‌ها در ایران، خوشبین نیستم.» این را «هما رضوانی» را در گفت‌وگو با «آفتاب» مطرح کرد.

رضوانی که استاد تاریخ ایران باستانِ دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم) است، ارزیابی کلی اش از فضای علوم انسانی را مثبت ندانست و اظهار داشت: «متاسفانه در کشور ما برای رشته‌های علوم انسانی، ارزش زیادی قائل نیستند و به همین جهت، تاکنون ضعیف مانده‌اند. بسیاری از دانشجویانی که با علاقه وارد این حوزه در دانشگاه می‌شوند، به سبب عدم وجود بازار کار مناسب و مرتبط، آینده‌ای برای خود متصور نبوده و صدمه می‌بینند. به این ترتیب من چندان به آینده این رشته‌ها در ایران، خوشبین نیستم. باید به لحاظ اجتماعی و فرهنگی  به این رشته‌ها بها داده شود. به عنوان مثال، در همین رشته تاریخ که من در آن فعالیت می‌کنم، لازم است که توجه زیربنایی شود چراکه نیاز مبرم جامعه است اما  اتفاق خاصی را شاهد و ناظر نبوده ایم.»

وی فضای یک سال گذشته دانشگاه‌ها را پرنشاط ارزیابی کرد و افزود: «به هر حال، جوان با امید و نشاط توامان است و در این یک سال، این انگیزه دوچندان شد.»

اما رضوانی درباره کتاب‌های حوزه علوم انسانی به ویژه تاریخ هم خاطرنشان ساخت: «خوشبختانه در این مدت، به کتاب‌های حوزه علوم انسانی، توجه خوبی شده و واقعیت این است می‌توان اظهار رضایت کرد. اما در عرصه تاریخ ایران باستان، باز هم می توان شاهد کمبودهایی بود که جای کار دارد. باید در این عرصه هم کارهای صورت بگیرد که انتظار می‌رود در آینده نزدیک، این اتفاق رخ دهد.» 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین