کد خبر: ۲۶۸۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹

پایان حاشیه‌ها برای اکران «عصبانی نیستم» و «قصه‌ها»

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اجتماعی بودن فیلم های 'قصه ها' و 'عصبانی نیستم' را تایید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: هفته گذشته 'حجت الله ایوبی' رییس سازمان سینمایی به کمیسیون فرهنگی مجلس رفت تا با گفت وگو با نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی، آرامش را به سینما بازگرداند.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، ایوبی از این جلسه با خبر خوش وجود تفاهم بین سازمان سینمایی و مجلس بازگشت. در پی آن جلسه که با حضور نمایندگانی از مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد ، ایوبی از اجتماعی بودن هردو فیلم مورد نظر نمایندگان دفاع کرد. 

در پی این نشست قرار شد مرکز پژوهش های مجلس نیز فیلم ها را بازبینی و در این مورد اظهار نظر کند. بازبینی فیلم ها انجام و گزارش مرکز پژوهش ها که اجتماعی بودن فیلم ها را تایید کرد که این امر خبر خوشی برای اکران بی حاشیه فیلم ها است. 

پیشتر رئیس سازمان سینمایی اعلام کرده بود که رایزنی و گفت و گو برای کاستن از حاشیه های سینما ضروری است و بهتر است حتی در استفاده از حقوق قانونی خود به دیدگاه های محتلف توجه نشان دهد و هزینه های بی حاصل را بر سینما تحمیل نکند. 

سازمان سینمایی عنوان می کند : در گزارش مرکز پژوهش های مجلس ضمن تحلیل محتوای هردو فیلم پیشنهادهایی برای اصلاحات حداقلی را برای رفع شبهات احتمالی مطرح شده است. در خصوص فیلم 'قصه ها' کار رخشان بنی اعتماد در این گزارش آمده است که این فیلم به جز یکی دو مورد کاملا اجتماعی است. 

همچنین آمده است: با همه این احوال فیلم بر چند موضوع تکیه دارد که اگر پرداخت بیشتری بر روی آنها صورت می گرفت باعث می شد تا از تلخی آن کاسته شود. این موضوعات به، توکل بر خدا، عشق، همکاری برای رسیدن به هدف، مهربانی، همدلی و گذشت مربوط می شود. برای تقویت جنبه اجتماعی فیلم تنها حذف یک صحنه بسیار کوتاه و تغییر یک دیالوگ پیشنهاد شده است. 

در خصوص فیلم عصبانی نیستم اثر رضا درمیشیان هم آمده است : موضوع اصلی فیلم از حالت سیاسی خارج شده و به عنوان یک فیلم اجتماعی قابل شناخت است. مرکز پژوشهای مجلس با اصلاحاتی اندک فیلم را قابل نمایش می داند. 

پیشتر حجت الله ایوبی به احترام دیدگاه ها مطرح شده توسط نمایندگان محترم انجام اصلاحات را برای اکران بی حاشیه فیلمها ممکن اعلام کرده بود.

قصه ها تازه ترین اثر بنی اعتماد با موضوع اجتماعی است که در سه ایپزود تهیه شده است. این اثر به تازگی نیز برنده بهترین فیلمنامه در هفتادویکمین جشنواره ونیز شده است. 

عصبانی نیستم درباره یک دانشجوی ستاره دار است و دومین ساخته رضا درمیشیان پس از بغض است. این فیلم در سی و دومین جشنواره فیلم فجربا وجودی که نامزد دریافت برخی جوایز شده بود اما در لحظات آخر از بخش مسابقه خارج شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین