کد خبر: ۲۶۸۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد :

آمار دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس ایران

وزیر آموزش و پرورش گفت : در حال حاضر 340 هزار دانش آموز اتباع از کشورهای افغانستان ، عراق و سایر کشورها در مدارس جمهوری اسلامی مشغول به تحصیل می باشند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر آموزش و پرورش گفت : در حال حاضر 340 هزار دانش آموز اتباع از کشورهای افغانستان ، عراق و سایر کشورها در مدارس جمهوری اسلامی مشغول به تحصیل می باشند.

به گزارش ایرنا، دکتر علی اصغر فانی روز شنبه در مراسم افتتاح شش پروژه آموزشی جدید در شهرستان پاکدشت، افزود: یکی از مشکلات آموزش و پرورش در شهرستان های استان تهران، حجم مهاجرتی است که به این شهرستان ها صورت می گیرد و این امر باعث شد تا رشد دانش آموزی در این مناطق خیلی بیشتر از میانگین کل کشور شود .

وی ادامه داد: استان های دیگر کشور با رشد سالانه محدود و مشخص دانش آموزی روبه رو می باشند و کار خود را انجام می دهند ولی در شهرستان های استان تهران این روند با رشد فزاینده ای روبه رو است و بنابراین مدیریت آموزش و پرورش در شهرستان های استان تهران پیچیده تر از سایر استان هاست .

فانی بیان داشت: امسال بیش از 12 میلیون و 800 هزار دانش آموز در آموزش و پرورش ثبت نام شدند که نسبت به سال گذشته بیش از 120 هزار نفر رشد دانش آموزی را کل کشور شاهد بوده ایم در صورتی که شهرستان های استان تهران از رشد بیشتری نسبت به سایر استان ها برخوردار می باشند .

وی یکی از مشکلات شهرستان های استان تهران را احداث پروژه های مسکن مهر یاد کرد و افزود: در ساخت مسکن مهر، پیش بینی فضاهای آموزشی جدید نشده است و اگر در این حوزه برنامه ریزی درستی صورت نگیرد ممکن است غافلگیر شویم و تلاش کردیم تا مهر 93 را با کمترین مشکل شروع کنیم که با برنامه ریزی صحیح این مهم محقق شد.

وی از سازمان نوسازی و تجهیز مدارس خواست تا باهمکاری و هماهنگی وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی مسکن مهر برنامه ریزی جامعی صورت دهند که هیچ دانش آموزی بدون مدرسه نماند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بعد کمی آموزش و پرورش تا حدود خیلی زیادی موفق بوده و تلاش کرده تا تمام دانش آموزان را تحت پوشش قرار دهد و در این مدت هیچ دانش آموزی بدون مدرسه باقی نمانده است.

وی افزود : در آخرین نامه ای که یونسکو به آموزش و پرورش نوشته اعلام شده که آموزش و پرورش ایران در تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم و به خصوص دانش آموزان دختر موفق بوده و یونسکو به عنوان یک سازمان جهانی تعلیم و تربیت، برتلاش آموزش و پرورش ایران اسلامی صحه گذاشته است .

فانی ادامه داد: همچنین کمیساریای پناهندگان سازمان ملل نیز از جمهوری اسلامی به خاطر تحت پوشش قرار دادن 340 هزار دانش آموز افغانی، عراقی و سایر ملیت ها در آموزش و پرورش تقدیر به عمل آورده که این امر افتخاری برای نظام است که در خدمت دانش آموزان هم کیش مسلمان است.

وی گفت: آموزش و پرورش در بودجه سال 94 و در برنامه ششم توسعه دو محور اساسی فضاهای آموزشی و نیروی انسانی را مد نظر قرار داده و تلاش دارد تا با برنامه ریزی مهم به ساماندهی این امر بپردازد.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: خوشبختانه با اقدامات موثری که در راستای احداث مدارس جدید و نوسازی و مقاوم سازی مدارس صورت گرفته، درتمامی زلزله هایی که در دهه اخیر در کشور اتفاق افتاده هیچ یک از مدارس مقاوم سازی شده و نوسازی شده آسیب ندیده اند ولی فضاهای قدیمی به دلیل این که از اسکلت مناسبی برخوردار نبوده دچار آسیب شده اند که رسیدگی به وضعیت این مدارس باید در اولویت دولت و مجلس قرار گیرد

وی گفت: در زمان شهید رجایی یک روز پول نفت آن زمان را به امر مدرسه سازی اختصاص دادند و از آن اعتبارات سال ها برای احداث مدارس جدید استفاده شد.

فانی افزود: در اوخر دولت خاتمی و و اوایل دولت احمدی نژاد 4 میلیارد دلار برای مدرسه سازی و مقاوم سازی مدارس اختصاص یافت که سال ها از این اعتبار استفاده شد و بسیاری از فضاهای آموزشی کشور نوسازی و بازسازی شد .

وی تأکید کرد: باید این چنین تصمیم و اقدام در کشور برای کمک به مدرسه سازی و مقاوم سازی مدارس صورت گیرد والا تخصیص اعتبارات سالانه که به طور طبیعی همه ساله انجام می شود مشکلی از آموزش و پرورش برطرف نمی کند.

وزیر آموزش و پرورش توجه از توسعه نیروی انسانی به عنوان دیگر اولویت آموزش و پرورش یاد کرد وافزود: در حال حاضر یک میلیون همکار فرهنگی در کشور مشغول فعالیت می باشند که در جهت تحقق شعاردولت تدبیر در منزلت، هویت و معیشت فرهنگیان عنایت خاصی صورت گیرد .

فانی بیان داشت: بهسازی منابع انسانی جزو برنامه های آموزش و پرورش است و تأمین نیروی انسانی از بوم برای بوم مد نظر این وزارت خانه قرار دارد، نیروهایی که به شکل غیر بومی در آموزش و پرورش در حال تدریس هستند هم خود مشکل دارند وهم برای آموزش و پرورش مشکل به وجود می آورند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال برای اولین بار در پذیرش دانشگاه فرهنگیان از بوم برای بوم پذیرش کرده ایم و این افراد از بهمن ماه به دانشگاه وارد شده و به ادامه تحصیل مشغول خواهند شد.

وی با اشاره به افتتاح شش پروژه آموزشی در شهرستان پاکدشت گفت: این پروژه های آموزشی در 13 هزار مترمربع مساحت و با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان اجرا شده که بیش از 3هزار دانش آموز از این فضاهای آموزشی استفاده خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین