کد خبر: ۲۶۸۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
حمیدرضا جلایی‌پور در گفت‌وگو با «آفتاب»:

انتخاب «نیلی» برای وزارت علوم، احترام به جامعه دانشگاهی است

بعد از گذشت پنج ماه از استیضاح رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس‌جمهور محمود نیلی احمدآبادی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: حمیدرضا جلایی‌پور، دانش‌یار جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، نیلی احمدآبادی را فردی علمی و شایسته مدبر و باسابقه ایثارگری خواند.

جلایی‌پور درباره عدم معرفی محمدعلی نجفی، سرپرست فعلی وزارت علوم، به‌عنوان وزیر پیشنهادی دولت به خبرنگار «آفتاب» گفت: شنیده‌ها حاکی از این است که به رغم اصرار رئیس‌جمهور به ایشان در قبول مسئولیت این سمت، خود دکتر نجفی به دلیل بیماری این وظیفه را نپذیرفت.

وی در ادامه به سخنان نجفی بعد از جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا دکتر نیلی را برای ریاست دانشگاه تهران معرفی نکردید افزود: دکتر نجفی گفت دلیلی دارد که بعدا ذکر خواهم کرد.

جلایی‌پور محمود نیلی احمدآبادی را جزء اساتید ممتاز دانشگاه فنی دانست و اضافه کرد: ایشان سابقه ریاست این دانشکده را نیز در کارنامه خود دارد و هم به کارهای علمی و هم به اموری که جامعه به آن نیازمند است از قبیل صنعت، بها می‌دهد.

وی نیلی احمدآبادی را فرد خوش‌سابقه‌ای دانست و گفت: زمانی که در کشور جنگ بود ایشان در جبهه‌های جنگ خدمت می‌کرد و از آن زمان به بعد، به کارهای علمی و همچنین توسعه‌ی قلمروی علم به صنعت پرداخته است.

دانشیار دانشگاه تهران ضمن تقدیر از انتخاب شایسته حسن روحانی خاطرنشان کرد: آقای روحانی دست به اقدام جالبی زده است و به جای معرفی یکی از دوستان و نزدیکان خود به عنوان وزیر علوم به اجماع‌نظر اساتید دانشگاه تهران توجه داشته است چرا که تمام نمایندگان دانشکده‌های دانشگاه تهران دکتر نیلی احمدآبادی را به عنوان ریاست دانشگاه تهران در گذشته انتخاب نمودند و اکنون دکتر روحانی به آرای اساتید احترام گذاشته است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا گزینه معرفی‌شده دولت به عنوان وزیرعلوم انگیزه لازم برای پیگیری اقدامات فراقانونی صورت گرفته در دولت قبل را دارد گفت:  دکتر نیلی احمدآبادی فردی باهوش و مستقل است و شخصیتی مشابه شخصیت آقای فرجی‌دانا دارد و فردی نیست که کسانی بتواند اداره‌اش کنند و بر روی صندلی ریاستش در وزارت علوم می‌نشیند چرا که در دولت سابق وزیر علوم در محلی خارج از وزارتخانه، از راه دور به ایفای وظایفش می پرداخت.

حمیدرضا جلایی‌پور در پایان سخنانش ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به رای اعتماد مجلس به دکتر نیلی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که این بار تندروها نتوانند تبدیل به صدای اکثریت در مجلس شوند همان اتفاقی که در جلسه استیضاح دکتر فرجی‌دانا رخ داد. رویدادی که به هیچ عنوان به نفع مجلس شورای اسلامی نبود چراکه باید وزیری را استیضاح می‌کردند که ضوابط را در تخصیص حدود ۳۰۰۰ بورسیه غیرقانونی  در دولت احمدی‌نژاد رعایت نکرده بود. من به دادن رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی دولت خوش‌بین هستم به این دلیل که نمایندگان می‌دانند روحانی وعده‌هایش را فراموش نکرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین