کد خبر: ۲۶۸۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰

حمایت رئیس خانه سینما از احراز صلاحیت تهیه‌کنندگان

فرهاد توحیدی، رئیس هیات مدیره خانه سینما از قانون تازه شورای پروانه نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد مبنی بر احراز صلاحیت تهیه‌کنندگی حمایت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس فرهنگی: توحیدی اعلام کرد: به دلیل چنددستگی‌هایی موجود در بین نهادهای  صنفی سینما در چهار سال گذشته برخی از افراد فاقد صلاحیت توانستند مجوز تهیه‌کنندگی بگیرند. قطعا این موضوع به نفع سینما نیست.

توحیدی در گفت‌و‌گو با «آفتاب» تاکید کرد: به زودی جلسه‌ای در هیات مدیره خانه سینما با حضور تهیه‌کنندگان حرفه‌ای شورای عالی تهیه‌کنندگی، تشکیل شده و درباره این طرح صحبت می‌کنیم.

به گزارش آفتاب، به تازگی داره کل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است «صلاحیت تهیه‌کنندگی توسط شورای پروانه ساخت احراز می‌شود.»

در این اطلاعیه تصریح شده «متقاضیان تهیه‌کنندگی می‌توانند با مراجعه به خانه سینما از مشاوره نمایندگان خانه سینما در این خصوص بهره‌مند شوند.»

 فرهاد توحیدی دلایل اتخاذ این تصمیم را تشریح کرده، گفت: «درشرایط فعلی چنددستگی در خصوص صدور مجوز تهیه‌کنندگی در کشور ما وجود دارد. این چندگانگی سبب شد که در چهار سال گذشته برخی افراد فاقد صلاحیت بتوانند، مجوز تهیه‌کنندگی بگیرند که این رویکرد برای سینما زیان‌بار است. عد‌های از تهیه‌کنندگانی که بیرون شورای عالی تهیه‌کنندگان قرار دارند نیز می‌توانند از جامع صنفی تهیه‌کنندگان نیز کارت تهیه‌کنندگی بگیرند. بنابراین در شرایط فعلی که هنوز تشکل‌های تهیه‌کنندگی به وحدت و انسجام لازم نرسیده‌اند،این اقدام موقتا راهکارمناسبی به شمار می آید. »

توحیدی به نفش تهیه کنندگان حرفه ای در تولید آثار مطلوب سینمایی پرداخته و تاکید کرد :«نقش تهیه کننده در کشورهای پیشرفته ای که صنعت سینما در آن ها به شکل جدی وجود دارد ،بسیار پر رنگ و جدی است . ما در ایران بحرانی با نام تهیه کننده حرفه ای رو به رو هستیم. بخش خصوصی ما  آنچنان  به دلیل مسائل اقتصادی آن چنان که باید در این حوزه فعال نیست و بخش دولتی نیز بیشتر با انگیزه نظارت  و کنترل جریان فرهنگ به این عرصه وارد می شود .» 

توحیدی افزود:«در کشورهای  صاحب سینما تصمیمات  لازم در باره یک فیلم توسط کمپانی های بزرگ گرفته می شود اما در ایران  تهییه کنند کمپانی تک نفره ای است که باید اصول موفقیت فیلم را  بسنجد .بنابراین نقش او در تولید و تهیه فیلم مهم و انکار ناشدنی است.»

 توحیدی  به ویژگی تهیه کننده موفق اشاره کرد و گفت :«تهیه کننده حرفه ای کسی است که با اصول موفقیت فیلم آشناست و دانش تهیه کنندگی را می‌شناسد. چنین فردی سرمایه مالی را برای فیلم نامه‌ای ضعیف و کارگردان غیرحرفه‌ای هزینه نمی‌کند. بنابراین می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که احراز صلاحیت تهیه‌کننده حرفه‌ای قطعا بر فروش و موفقیت آثار سینمایی تاثیر می‌گذارد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین