کد خبر: ۲۶۸۴۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱

امام جمعه اصفهان: اسیدپاشی ها ساماندهی شده است

عقیده دارم این اتفاق یک اتفاق ساماندهی شده برای برهم زدن جو مملکت است تا حجاب را زیر سوال ببرند. در حالی که اصلا بانوانی که مورد هجوم قرار گرفته اند بدحجاب هم نبودند؛ حتی خانواده شهید هم در بین قربانیان وجود داشته و افراد بدی نبودند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت الاسلام رهبر امام جمعه شهر اصفهان نیز در گفتگو با «فردا» دلایلی برای اثبات وجود دست‌های پشت پرده بیگانه در این ماجرا مطرح کرد.
 
-    این روزها ماجرای حوادث شهر اصفهان در تمام کشور به یکی از خبرهای مورد بحث مردم تبدیل شده؛ به نظر شما علت وقوع این حوادث چیست؟

از همان ابتدا که این واقعه رخ داد و یک عده انگشت اشاره خود را به سمت حزب الله و ماجرای امر به معروف و حجاب دراز کردند، گفتم که این دروغ است. از ابتدا گفتم و الان هم می گویم که این مسئله نه به حزب الله مربوط است، نه ربطی به بحث امر به معروف دارد. این را هم گفتم که یک دست پشت پرده خارجی در ماجرا دخیل است. چراکه معتقدم می خواهند در شهر اصفهان که یک شهر توریستی و امن و امان است، جوسازی راه بیندازند.  
 
-    چه دلایلی برای اثبات دخالت عوامل خارجی در این ماجرا وجود دارد؟

اول باید بگویم که ما تا بحال مشابه چنین اتفاقی را در داخل کشور نداشته ایم که کسی بخواهد برای امر به معروف کردن دست به چنین اقداماتی بزند. دوم اینکه بعضی می گفتند این موضوع مربوط به مسائل عشقی و ناکامی ها یا اختلافات شخصی است که این را هم من بعید می دانم. چراکه به وقوع پیوستن چند واقعه سریالی و پشت سر هم، نمی تواند مسائل شخصی یا مسئله امر به معروف باشد. عقیده دارم این اتفاق یک اتفاق ساماندهی شده برای برهم زدن جو مملکت است تا حجاب را زیر سوال ببرند. در حالی که اصلا بانوانی که مورد هجوم قرار گرفته اند بدحجاب هم نبودند؛ حتی خانواده شهید هم در بین قربانیان وجود داشته و افراد بدی نبودند.  
 
-    پس از نظر شما پشت پرده این اسیدپاشی ها چیست؟

تصور من این است که این اتفاق ساماندهی شده است. چند سال پیش هم قتل های سریالی را داشتیم. دشمن امروز می خواهد از هر سوژه ای که درست می کند، آرامش مملکت را برهم بریزد و مردم را ناامید و بدبین کند. یک عده را به اسلام و حجاب بدبین کند. به خصوص با جوسازی های که در رسانه های خارجی راه انداختند، این مسیر را در پیش گرفتند.  
 
-    سوالی که این روزها ذهن افکار عمومی را درگیر کرده این است که چرا اصفهان را به عنوان شهر هدف انتخاب کرده اند؟

اصفهان یک شهر توریستی است. توریست ها، سیاحان و گردشگرانی که از خارج می آیند در اصفهان با خانواده به این شهر می آیند و چنین حوادثی موجب می شود تا نگاه توریست ها به این شهر تغییر کند. این برنامه ای است که دشمن برای ناامن کردن فضای اصفهان طرح ریزی کرده و قصد دارد با این اقدام به گردشگران و توریست هایی که به ایران می آیند بفهماند که ایران امنیت ندارد تا از این طریق همان پروژه ایران هراسی خود را دنبال کنند. مطرح کردن نام حزب الهی ها نیز به این دلیل است که این تروریست ها بعد از بازگشت به کشورمان از نام اسلام در اصفهان با خاطره ای بد یاد کنند. در آینده اثبات خواهد شد که جز از ناحیه دشمنان نظام، طراحی نشده است. طراحان داعش و همان هایی که در عراق و سوریه سر می برند، مگر نمی توانند در ایران و در اصفهان چنین اقدامات وقیحانه ای انجام دهند؟ اصفهان یک تریبون توریستی و بین المللی است و حضور گردشگران بسیار در این شهر می تواند به اهداف سیاسی دشمن در تخریب اسلام نقش ویژه ای داشته باشد.  
 
-    این احتمال وجود دارد که این حادثه اتفاقی خانوادگی یا از این دست مسائل باشد؟

سریالی بودن این حوادث این گمانه را رد می کند. حالا ممکن است که یک خانواده ای درگیری دارند و یا یک ماجرای عشق و عاشقی در میان است و فقط پای یک قربانی به میان می آید. اما هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که این اتفاق شخصی باشد. بنابراین یک طراحی سیاسی از سوی بیگانگان است که برای تخریب وجهه اسلام و سلب امنیت از مردم و بد نشان دادن چهره اسلام ترتیب داده است.  
 
-    در این مسیر برخی رسانه های داخلی نیز با جریانات ضد انقلاب در تخریب چهره نیروهای انقلابی همگام شدند. ارزیابی شما در این باره چیست؟

اقدامات انجام گرفته توسط برخی رسانه ها مشکوک است. رسانه هایی که به دنبال تخریب وجهه جریان حزب اللهی جامعه هستند یا نادانند یا بیمارند. بالاخره یک تحلیلگر سیاسی باید بداند در کشور چه اتفاقی می افتد و دلایلی که می آورد بر اساس واقعیات باشد. الان من در صحبت هایم دلایل خودم را مطرح کردم و اثبات کردم که این کار نمی تواند کار جریان انقلابی باشد. اما شما چگونه می گویید که این کار حزب اللهی ها بوده است.  
 
-    به نظر شما چه برخوردی با عوامل این اتفاق باید انجام شود؟

برخورد قانونی؛ این کشور قانون دارد، پلیس و قوه قضائیه دارد. اگر هم کسی می گوید باید با بدحجابی ها برخورد شود، منظور برخورد قانونی بوده است. ما در کشور قانون حجاب و عفاف را داریم. قانون برخورد با منکرات را داریم. پس اگر کسی گفته که باید با بی حجابی برخورد شود، منظور برخورد قانونی بوده است. پس بنابراین کار شایسته ای نیست که بخواهند اتفاقات اخیر را به جریان حزب اللهی تعمیم دهند.  
 
-    آخرین اخباری که از متهمان و مظنونین دستگیر شده دارید چیست؟

بنده در حال حاضر در مشهد مقدس هستم و ساکن تهرانم. اخباری که دارم در حد همین خبرهایی است که در رسانه ها منتشر شده و بیشتر از آن خبر خاصی ندارم. در همین حد می دانم که یک مرد زن نما نیز دستگیر شده است. اما پیگیری اخبار نشان می دهد که یک طراحی و سناریو در کار است. مسئله اسیدپاشی یک سناریوی طراحی شده از سوی دشمنان نظام و انقلاب است و می خواهند با سوء استفاده از فضای دینی، چهره اسلام را خراب کنند. ما از خودی ها انتظار داریم که فریب بیگانگان را نخورده و باد به پرچم دشمن نزنند.
 
-    به عنوان بخش پایانی گفتگو بفرمایید که مواضع مردم اصفهان نسبت به اتفاقات اخیر چه بوده است؟

مردم اصفهان مردم عاقل، انقلابی و متدینی هستند و همگی از این اتفاق ناراحت هستند. مردم هم این مسئله را به امر به معروف و حجاب و این مسائل ربط نمی دهند. کسی نیز این سناریوی دشمن را باور نکرده و همه منتظر هستند تا آینده همه چیز را روشن کند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین