کد خبر: ۲۶۸۵۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱
استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس:

فساد مدیریتی، اختلاس‌ و فضاحت بورسیه‌ها در کارنامه تندروها ثبت شده

علی محمد حاضری، استاد جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس و استاد پژوهشکده امام خمینی از حمایت و هم‌سویی فکری جامعه دانشگاهی با دولت ابراز امیدواری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: حاضری در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب» تصریح کرد: به دلیل هم‌سویی بدنه و جریانات دانشگاهی با دولت، وزارت علوم از خالی‌بودن صندلی وزیر علوم، آسیب کمتری دیده است.

به گزارش آفتاب، این استاد دانشگاه  بورسیه‌های غیرقانونی را  حاصل استراتژی سریع و پر اشتباه  جریان اصولگرا برای کادر سازی و همراه کردن بدنه دانشگاهی با اصول گرایان دانست.

 چالش انتخاب وزیر علوم در یک سال گذشته بین دولت و مجلس ادامه دارد. به باور برخی ناظران افشای بورسیه‌های غیرقانونی جریان‌های تندرو دلیل اصلی استیضاح فرجی‌دانا بوده است. بعد از سرپرستی موقت نجفی بر وزارت علوم، محمود نیلی به زودی برای کسب رای اعتماد کرسی وزارت علوم راهی مجلس می‌شود.

علی محمد حاضری استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس به دلایل این چالش طولانی پرداخته و به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: «خوشبختانه به دلیل فضای عقلانیتی که بر دانشگاه‌ها حاکم است، بدنه اصلی جامعه دانشگاهی با دولت همسو و همراه هستند و این مسئله سبب شده که فقدان وزیر علوم، آسیب‌های کمتری برای جامعه دانشگاهی همراه داشته باشد.»

این استاد دانشگاه دلایل مجلس برای رد وزرای علوم پیشنهادی دولت را اینگونه تحلیل کرد: «گروه‌های تندور اقلیتی از نیروهای سیاسی را تشکیل داده اما پر سروصدا هستند. این افراد هر کسی را که با گروه کوچک آنان همراه نبوده و به نوعی با جریان اصلاحات ارتباط داشته باشد اهل فتنه می‌دانند؛ موضعی که بیشتر شبیه بهانه ظاهری است و با واقعیت منطبق نیست.»

 وی رد صلاحیت وزرای علوم را در ارتباط با موضوع بورسیه‌ها دانسته و گفت: «بورسیه‌های غیر‌قانونی بخشی از کارنامه منفی این جریان در حوزه دانشگاه است. اگرچه فساد مدیریتی این طیف در اختلاس‌های اقتصادی و بخش‌های دیگر نیز مصداق داشته و موارد تخلفی فراوانی را در کارنامه آنان ثبت کرده است که فضاحت بورسیه‌ها یکی از آن‌هاست.»

 عضو هیات علمی پژوهشکده تاریخ امام خمینی (ره )به دلیل اصلی بورسیه‌های غیر قانونی اشاره کرده و گفت: این افراد بعد از انتخابات سال 88 متوجه شدند که در بدنه دانشگاهی همراهان زیادی ندارند به همین دلیل سعی کردند توازن نیروهای دانشگاهی را به سوی خود برگردانند. هدف این طیف تغییر سریع و یکپارچه هیات علمی بود. هیات علمی که باید به سرعت  ترکیب سیاسی – فکری دانشگاه را بر هم می زد و کفه آن را به نفع اصولگرایان سنگین می کرد.

وی گفت: بورسیه‌های غیرقانونی مولود این تفکر است. شاید اگر افراطیون اینقدر شتابزده عمل نمی کردند در هدف خود توفیق پیدا می‌کردند اما بورسیه‌های غیرقانونی آنان را در راستای این هدف به موفقیت نرساند و عدم محبوبیت آنان را افزایش داد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
0
7
این کادرسازیهادراکثریت قریب به اتفاق سازمانهای دولتی اجراشدولی بورسیه هاچون سروصدای بیشتری داشت که آنهم بخاطرموضوع دانشگاهی بودبرملاشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
14
2
نه اینکه زمان اصلاحات همه بورسیه ها قانونی بودند ؟!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین