کد خبر: ۲۶۸۶۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
اداره مجلس خبرگان رهبری، تدبیر بالا و مقبولیت عمومی می‌خواهد

رهامی: اگر شرایط غیرسیاسی باشد، هاشمی رئیس مجلس خبرگان می‌شود

محسن رهامی گفت: اداره مجلس خبرگان رهبری و مدیریت این مجموعه تدبیر بالا و همچنین مقبولیت عمومی و خصوصا جنبه کاریزماتیک داشتن می‌طلبد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: محسن رهامی، دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها درباره اهمیت جانشین آیت‌الله مهدوی کنی به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: اهمیت جانشین ایشان به اهمیت مجلس خبرگان برمی‌گردد. خبرگان رهبری مرجعی است که مهمترین نقش را در تعیین رهبر نظام دارد. چون برای رهبر نظام اختیارات وسیعی در قانون اساسی پیش‌بینی شده است، این جایگاه اهمیت مجلس خبرگان رهبری را هم بالا می‌برد.

وی ادامه داد: اگر شرایط غیرسیاسی و متعارف باشد، صلاحیت‌های مدیریتی و سوابق اداره کشور و سوابق همراهی با امام و رهبری مطرح شود؛ القاعده کسی جز حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان نخواهد شد.

او درباره خصوصیات رییس مجلس خبرگان می‌گوید: اداره خبرگان رهبری و مدیریت این مجموعه تدبیر بالایی می‌طلبد. همچنین مقبولیت عمومی و خصوصا جنبه کاریزماتیک داشتن خیلی مهم است. فکر می‌کنم خبرگان با درایتی که دارند شخص واجد شرایطی که بتواند این مجموعه را مدیریت کند و مصالح کلی نظام را بر مصالح جناحی، شخصی و گروهی ترجیح دهد، انتخاب خواهند کرد.

رهامی تاکید می‌کند: امیدواریم که فوت آیت‌الله مهدوی کنی خلایی از این حیث در اداره نظام به وجود نیاورد و صدمه‌ای به چارچوب‌های نظام وارد نکند.

این فعال اصلاح‌طلب به دو فرد به عنوان گزینه‌های احتمالی برای ریاست مجلس خبرگان اشاره و عنوان می‌کند: احتمال این است که با شرایط فعلی دو نفر به صورت جدی مطرح شوند. افرادی که فعلا برای جانشینی ایشان زمینه دارند در وحله اول حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و در وحله بعد هم آیت‌الله هاشمی شاهرودی هستند.

رهامی تاکید می‌کند: فعلا در ذهن افکار جامعه این دو نفر مطرح هستند و مشخص است که هر کدام خصوصیات و ویژگی‌هایی دارند و هر دو هم افرادی صالح، شایسته و باسواد هستند.

وی ادامه داد: مشخص است که سوابق و تدبیری که حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حفظ و تثبیت ارکان نظام داشته‌اند، شخص دیگری تاکنون از خود نشان نداده است. من احتمال زیادی می‌دهم که شرایطی فراهم شود و ایشان وارد این مدیریت شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
3
36
هاشمی نه به خاطر میل شخصی بلکه به خاطر تکلیف و مسئولیتی که در برابر مردم و پیشگاه خدا دارد باید بیایید...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین