کد خبر: ۲۶۸۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
عده‌ای در مجلس قصد سیاسی‌کردن، قضیه وزیر علوم را دارند

عابد فتاحی: نیلی وارد بازی "برائت"خواهی نشود

عابد فتاحی، رییس فراکسیون اهل سنت مجلس در واکنش به صحبت‌های برخی از نمایندگان که خواسته بودند نیلی احمدآبادی از حوادث ۸۸ اعلام برائت کند، می‌گوید: اگر قرار بود کسی توبه کند آقای کروبی و آقای موسوی توبه می‌کردند. این شرط و شروط ها پیش پا افتاده است. اگر واقعا برادران اصولگرا فکر می‌کنند که آقای نیلی در "فتنه" دست داشته با توبه هم این فرد نباید برای آنها قابل قبول باشد. اگر هم نیست چرا باید ایشان را به کاری مجبور کرد که شخصیت ایشان متلاشی شود. اینکه هر کس هر چه دلش خواست به افراد بگوید و همه را عوامل "فتنه" اعلام کند که نمی‌شود. در آن زمان حرف یک نفر و دو نفر نبود همه مردم در انتخابات شرکت کردند و فعال بودند، پس باید همه مردم را عوامل "فتنه" بدانیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: عابد فتاحی، رییس فراکسیون اهل سنت مجلس شرط و شروط‌های برخی از جریان‌های مجلس برای گزینه پیشنهادی وزارت علوم را پیش‌پاافتاده توصیف کرد و گفت: اگر قرار باشد آقای نیلی دست به اعلام برائت بزنند ما به ایشان رای نخواهیم داد.

به گزارش آفتاب، امروز آخرین روز رایزنی و ملاقات وزیر پیشنهادی علوم در مجلس است. وی فردا برای گرفتن رای اعتماد به مجلس می‌رود. گروه مخالف دولت در مجلس همچنان به روشی که در بررسی سوابق وزرای پیشین علوم دولت تدبیر عمل کرده است، تاکید دارد. این نمایندگان همچون زمان بررسی صلاحیت و استیضاح فرجی‌دانا با پخش فیلم و طرح وقایع ۸۸ قصد تاثیر گذاشتن بر آرای نمایندگان دارند.

عابد فتاحی، نماینده مجلس درباره جلسه رای اعتماد روز چهارشنبه به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: براساس صحبت‌هایی که با دوستان در فراکسیون داشته‌ایم اعلام می‌کنم ما نمایندگان عضو فراکسیون اهل سنت روز چهارشنبه، هم برای دکتر نیلی فعالیت می‌کنیم و هم به ایشان رای می‌دهیم. مشکلی که درباره رای اعتماد ایشان وجود دارد این است که دیر به مجلس معرفی شدند. این باعث شد که ایشان نتوانند با فراکسیون‌های مختلف مجلس ملاقات داشته باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به فضای موجود در مجلس عنوان می‌کند: افرادی در مجلس هستند که مسائل دیگری را مدنظر قرار می‌دهند. نباید همه شخصیت‌هایی که در سال ۸۸ در انتخابات فعال بودند را به یک چشم نگاه کرد. ما مسلمان هستیم و وظیفه شرعی این است که در انتخابات‌ و مسائل مهم کشور نقش داشته باشیم.

او در انتقاد به صحبت‌هایی که درباره وزیر پیشنهادی علوم از برخی نمایندگان شنیده می‌شود، می‌گوید: اینکه هر کس هر چه دلش خواست به افراد بگوید و همه را عوامل "فتنه" اعلام کند که نمی‌شود. در آن زمان حرف یک نفر و دو نفر نبود همه مردم در انتخابات شرکت کردند و فعال بودند، پس باید همه مردم را عوامل "فتنه" بدانیم.

وی ادامه داد: به نظر من باید شرایط کنونی افراد را بسنجیم. این موضوع برای ما خیلی مهم است و کسانی هم که با آقای نیلی از نزدیک آشنا بودند این نوید را به ما داده‌اند که ایشان وزیر خوبی برای وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری خواهند بود.

رییس فراکسیون نمایندگان اهل سنت با تاکید به اینکه عده‌ای در مجلس سعی دارند این موضوع را سیاسی کنند، درباره رویکرد نمایندگان به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: رای به وزیر علوم به افکار سیاسی نمایندگان بستگی دارد. کسانی که مستقل یا اصلاح‌طلب هستند همه به دکتر نیلی رای مثبت می‌دهند. اما کسانی که دراین دو گروه نیستند سعی دارند مسئله را سیاسی کنند و احتمال اینکه به ایشان رای دهند کم است.

فتاحی درباره خط فکری خاصی که در مجلس وجود دارد و سعی می‌کنند فضاسازی منفی علیه نیلی احمدآبادی ایجاد کنند، توضیح می‌دهد: من تصور می‌کنم که دولت اگر ده وزیر را هم معرفی کند، این گروه خاص در مجلس همان رویه قبل خود را ادامه خواهد داد و با دولت مخالفت می‌کند. ما به نظر هر دو گروه احترام می‌گذاریم اما امیدواریم که روز چهارشنبه آقای نیلی به عنوان وزیر معرفی شوند.

این نماینده مجلس در واکنش به صحبت‌های برخی از نمایندگان که خواسته بودند نیلی احمدآبادی از حوادث ۸۸ اعلام برائت کند، می‌گوید: اگر قرار بود کسی توبه کند آقای کروبی و آقای موسوی توبه می‌کردند. این شرط و شروط ها پیش پا افتاده است. اگر واقعا برادران اصولگرا فکر می‌کنند که آقای نیلی در "فتنه" دست داشته با توبه هم این فرد نباید برای آنها قابل قبول باشد. اگر هم نیست چرا باید ایشان را به کاری مجبور کرد که شخصیت ایشان متلاشی شود.

او در ادامه خطاب به نیلی احمدآبادی وزیر علوم پیشنهادی دولت یازدهم می‌گوید: آقای نیلی اگر قرار باشد که چنین کاری (توبه) کنند و دست به اعلام برائت بزنند ما به ایشان رای نخواهیم داد.

وی گفت: ایشان روز چهارشنبه تشریف می‌آورند، برنامه خود را برای نمایندگان توضیح می‌دهند. اگر رای آورد که چه خوب اگر هم رای نیاورد با قدرت سر کلاس‌های خود در دانشگاه حاضر خواهد شد. ایشان هیچ نیازی به این کارها (برائت) ندارد و نباید وارد اینگونه بازی‌ها شود.

فتاحی همچنین عنوان می‌کند: اگر نیلی رای نیاورد، هیچ اتفاقی نمی‌افتد، رجال در کشور فراوان هستند. آقای دکتر روحانی چهره‌های دیگری را معرفی خواهند کرد. آقای نجفی هم که با توجه به تجربیاتی که دارند، وزارتخانه را به بهترین شکل ممکن اداره می‌کنند، تا وزیر مشخص شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین