کد خبر: ۲۶۸۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
معاون دبیر کل سازمان ملل متحد:

رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 به نفع جامعه جهانی است

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 الان در مراحل نهایی است که امیدواریم به نتیجه مشخصی برسد؛ زیرا این توافق به نفع تمام جامعه جهانی است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار ایرنا، «یان الیاسون» روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس سازمان ملل متحد در تهران افزود: امیدوارم بتوانیم در مذاکرات هسته ای به راه حل هایی برای مشکلات جهانی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه مسایل ملی و بین المللی بسیار به هم تنیده است گفت: در جهان هیچ کشوری نمی تواند مسایل را به تنهایی حل کند و با نگاه به پدیده هایی همچون مهاجرت و تغییرات آب و هوایی درمی یابیم که ملت ها و کشورها برای حل مشکلات باید رویکرد جهانی داشته باشند.

الیاسون خاطرنشان کرد: در دنیای جهانی شده امروز نمی توانیم مسایل بین المللی ملت ها و منافع ملی کشورها را بدون رویکرد و نگاه جهانی رعایت کنیم.

وی با تاکید لزوم انسجام همکاری اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، بین المللی مختلف تاکید کرد و گفت: تحقق این همکاری ها کمک بزرگی به امنیت و صلح جهانی خواهد بود.

وی به سفرهای متعدد خود به ایران طی دهه های گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1980 به همراه آقای «اولاف پالمه» برای حل و فصل جنگ ایران و عراق به تهران سفر کردم و تاکنون بیش از 20 بار به منظور فعالیت های دیپلماتیک به کشور شما سفر داشته ام.

الیاسون به دیدار چهارساعته خود با مقامات بلند پایه ایرانی در روز گذشته اشاره کرد و گفت: این مذاکرات امروز و فردا نیز ادامه خواهد یافت و ما پیرامون مسایل مختلف منطقه از جمله خطر داعش و جنگ در سوریه مذاکره خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم راه حل هایی برای برون رفت از بحران های منطقه خاورمیانه پیدا کنیم.

وی همچنین دربخش دیگری از سخنانش با ابراز نگرانی از شیوع ابولا در غرب آفریقا ابراز امیدواری کرد: همه کشورها در کنترل و پیشگیری از این بیماری مهلک ایفای نقش کنند.

وی همچنین وضعیت ساکنان کمپ های کردنشین در کشور عراق را نقض بسیار بد حقوق بشر توصیف کرد و گفت: درست است که همه ما باید واقعیت نگر باشیم و واقعیت های دنیا را ببینیم اما در کنار آن باید تلاش برای رسیدن به جهانی که می خواهیم به وجود بیاوریم نیز تلاش کنیم.

ادامه دارد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین