کد خبر: ۲۶۸۸۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
شیرزاد در واکنش به رای عدم اعتماد مجلس به نیلی:

اصولگرایان می‌گویند وزارت علوم را بدهید دست ما

احمد شیرزاد با بیان اینکه دکتر نیلی می‌توانست وزارت علوم را فراجناحی کنند، به عقیده من مجلس با دولت رویه لجاجت را در پیش گرفته است. آنها علنا به رئیس‌جمهور می‌گویند قبل از انتخاب وزرایت با ما مشورت کن!
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: احمد شیرزاد در واکنش به عدم اعتماد مجلس به سومین گزینه دولت برای تصدی وزارت علوم گفت: عدم رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی دولت نشان دهنده اختلاف جدی است که میان مجلس و دولت وجود دارد. به عقیده من مجلس با دولت رویه لجاجت را در پیش گرفته است. آنها علنا به رئیس‌جمهور می‌گویند قبل از انتخاب وزرایت با ما مشورت کن!

این استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب» گفت: اینطور که نمی‌شود، دولت تمام سعی و همت خود را باید بگذارد برای راضی‌کردن عده‌ای که در هر حال مخالفش هستند. دولت چه ضمانتی داده است که درصدد جلب نظر کسانی باشد که فقط می‌گویند نه!

شیرزاد، دکتر نیلی را در مجموع انتخاب مناسبی برای وزارت علوم دانست و گفت: دکتر نیلی انتخاب مناسبی برای ریاست وزارت علوم بودند. ایشان شخصی علمی بودند که می‌توانستند با همه جناح‌های سیاسی در هماهنگی و تفاهم قرار گیرند.

وی با بیان اینکه دکتر نیلی می‌توانست وزارت علوم را فراجناحی کنند، گفت: اصولگرایان می‌گویند وزارت علوم را بدهید دست ما، به همین دلیل با وزرای پیشنهادی دکتر روحانی مخالفت می‌کنند.

این استاد دانشگاه درباره برخی اصولگرایان که نیلی را "فتنه‌گر" می‌خوانند می‌گوید: «این ماجرا تبدیل به یک چماق شده است که اصولگراهای تندرو و یا حتی میانه‌رو از آن استفاده می‌کنند تا حرف خود را به کرسی بنشانند. واقعیت این است که ۵ سال پیش این اتفاق در کشور افتاد و برخی معترض شدند و برخی مانند دکتر نیلی سکوت کردند. آنها متوجه نیستند که دکتر نیلی در سال  ۸۸ فعال نبودند.

او در پایان ضمن اشاره به تاثیرات رای عدم اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت می‌گوید: به طور قطع لجاجت‌های مجلس و برخی نمایندگان انعکاس‌های بسیار بدی برای جامعه و مجلس و دولت خواهد داشت. این تفرقه‌ای که میان دولت و مجلس وجود دارد اگر به هماهنگی و تعامل سازنده تبدیل نشود، ممکن است به داخل دولت رسوخ کند. با اینحال دکتر روحانی مطابق وظیفه خود وزیر دیگری را پیشنهاد می‌دهد. فردی که بتوند اصول و چارچوب دولت تدبیر و امید را رعایت کند و برنامه‌ریزی‌های رئیس‌جمهور را تحقق ببخشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
12
90
سرپرست!!!!! باید با تعیین مجدد سرپرست و معرفی افراد مستقل به عنوان وزیر علوم باج خواهی را جواب داد!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
13
116
واقعا این لجاجتها کشور را به نابودی می کشاند. بنده همیشه اصولگرا بودم از زمانیکه این تندروها ظهور کردند و متوجه شدم همه چیزشان حتی دینشان را فدای رسیدن به قدرت می‌کنند جدا شدم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
11
140
اینجا رو از دست بدن کجا دکترا بگیرن و ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین