کد خبر: ۲۶۸۹۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴

اولین قطار حومه‌ای کی عملیاتی می‌شود؟

وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی حومه ای کلان شهرها از عملیاتی شدن اولین قطاره حومه ای در تابستان سال آینده خبرداد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی صبح امروز پنجشنبه در بازدید از ایستگاه راه آهن تهران و سفر به ورامین از طریق قطار، اظهار داشت: امروز در بازدید از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان تهران، شبکه ریلی و جاده‌ای تهران به سمت پیشوا و ورامین را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به منظور افزایش بهره‌وری، شبکه قطارهای برون شهری با مسافت‌های طولانی و قطارهای حومه‌ای تهران به شبکه ریلی مترو و به یکدیگر متصل شوند.

وی با بیان اینکه برای این اتصال نیازمند بررسی امکانات ایستگاهی در راه اهن تهران و بازنگری جدی در برنامه‌ها برای اتصال این مثلث ریلی هستیم، گفت: ایجاد خدمات ایستگاهی احداث خطوط ریلی حومه‌ای و ناوگان متناسب برای حمل و نقل حومه‌ای با شرایط تردد با فاصله کم و ظرفیت انبوه، نیاز به سرمایه گذرای جدی دارد.

آخوندی افزود: استفاده از خط ریلی مشهد برای تردد قطار حومه ای تهران - ورامین به علت نیاز به تردد با فاصله کم، مناسب نیست و باید خط ریلی جدیدی ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد خط ریلی جدید ضروری است، بیان کرد: باید حجم انبوه جابجایی جاده‌ای حومه ای را به راه آهن منتقل کرد و با برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن این طرح، امیدواریم تا تابستان سال 94 اولین قطار حومه ای در کشور عملیاتی شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای انتقال انبوه مسافران از ورامین و دیگر شهرهای حومه‌ای به ایستگاه راه آهن تهران حتما باید در مورد ترافیک داخلی شهر تهران نیز برنامه ریزی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل لزوم استفاده از شبکه ریلی در حمل و نقل حومه‌ای کلان شهرها کاهش آلودگی است و باید استفاده از راه آهن را در سبک زندگی مردم وارد کنیم.

براساس این گزارش، وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود از پروژه های راه و شهرسازی استان تهران در شهرستان های پاکدشت و ورامین بازدید خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین