کد خبر: ۲۶۹۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

ایران به جمع کشورهای استفاده کننده از پول مجازی می پیوندد

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی گفت که سیاست های اولیه برای استفاده از پول مجازی در مرکز ملی فضای مجازی درحال تدوین است و به زودی ایران به جمع کشورهای استفاده کننده از پول مجازی می پیوندد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پول مجازی (بیت کوین) یک شبکه مالی برخط است که به عنوان نخستین شبکه مالی باز دنیا شناخته می شود.

در این شبکه نیز مانند شبکه های پرداخت سنتی مانند کارت اعتباری «ویزا» یا «مستر کارت» یا کارت های شتاب در کشور می توان خدمات مالی از جملات انتقال وجه از طریق کارت به کارت انجام داد.

سعید مهدیون روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا در مورد استفاده از پول مجازی در ایران گفت : در روزهای اخیر معاونت تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی سیاست های کلی در مورد پول مجازی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد که هم اکنون پنج طرح در سطح کمیته های تخصصی و کارشناسی این معاونت در مورد پول مجازی تهیه شده است که در هرکدام از این برنامه ها مزایا و معایب پول مجازی ( بیت کوین) تبیین شده است.

وی افزود: در این طرح ها نحوه برخورد کشورهای مختلف با پول مجازی مطرح و پیشنهاد کارشناسی در هرکدام از این طرح ها ارایه شده است .

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: قرار است تا یکی از این طرح هاو یا ترکیبی از آن ها بعد از تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات مرکز ملی فضایی در شورای عالی فضای مجازی مطرح و تصویب شود.

وی افزود: همچنین در مرحله بعدی سیاست های کلی برای رواج پول مجازی در کشور تدوین و ابلاغ می شود و در آن زمان است که می توان زمان بندی را برای همه گیر شدن این نوع پول ها تعیین کرد.

مهدیون هزینه کرد آسان پول مجازی را یکی از مزایای استفاده از پول مجازی عنوان کرد و گفت: در این نوع تراکنش مالی نیاز به ارز و یا پول واقعی در فضای واقعی و در مقایسه با پول کاغذی و کارت های الکترونیکی وجود ندارد و این امر استفاده از پول را ساده می کند.

به گزارش ایرنا، معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی گفت: درحال حاضر بزرگترین نگرانی در مورد استفاده از پول مجازی این است که در صورت رخ دادن هرگونه مشکل مالی در سرمایه گذاری پول مجازی در کشور ، نمی توان از سرمایه گذاران حمایت مالی کرد.

به گفته وی استفاده از پول مجازی در سال های گذشته روند پر فراز و فرود زیادی را طی کرده و برای مثال ارزش آن چندبرابر شده و در مرحله بعدی کاهش یافته است و در صورتی که بتوان مقررات و سیاست های حمایتی از آن ارایه کنیم می توان شاهد افزایش سرمایه گذاری در این زمینه باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین