کد خبر: ۲۶۹۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸

صادرات نفت ایران از یک میلیون بشکه فراتر رفت

چین،هند،ژاپن و کره جنوبی چهار مشتری عمده ایران در آسیا بوده اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: براساس گزارش ایرنا به نقل از رویتز، صادرات نفت ایران به بازارهای آسیایی در ماه گذشته میلادی (اکتبر) بار دیگر به بیش از یک میلیون بشکه در روز صعود کرد
 
بنا به این گزارش، چین،هند،ژاپن و کره جنوبی چهار مشتری عمده ایران در آسیا بوده اند.
 
در گزارش رویترز آمده است: ایران در ماه گذشته روزانه یک میلیون و 80 هزار بشکه صادرات نفت خام و میعانات گازی به چهار مشتری آسیایی خود صادر کرده است.
 
میعانات گازی به عنوان نوعی نفت خام فوق سبک از میادین گازی استخراج می شود.
 
براساس بررسی اعلام شده رویترز، صادرات نفت خام ایران در ماه سپتامبر نسبت به ماه مشابه درسال گذشته 6.6 درصد کاهش را نشان می دهد، اما نسبت به ماه اوت افزایش یافته است.
 
ایران در ماه اوت روزانه کمی بیش از 921 هزار بشکه نفت به بازارهای آسیایی صادر کرده بود که کمترین میزان از دسامبر سال گذشته بود.
 
براساس محاسبات خبرگزاری رویترز، ایران در 9 ماهه اول سال روزانه به طور متوسط یک میلیون و 140 هزار بشکه صادرات نفت به آسیا داشته است.
 
ایران قبل از تحریم های غرب روزانه دو میلیون و500 هزار بشکه صادرات نفت داشت که در سال گذشته میلادی به زیر یک میلیون بشکه افت کرد.
 
بعد از اجرایی شدن توافق هسته ای در سه ماهه اول سال 2014، صادرات نفت ایران به مشتریان آسیایی بیش از 30 درصد افزایش یافت و به طور کلی فروش نفت ایران به بازارهای آسیایی در 9 ماهه سال جاری میلادی 19.6 درصد افزایش یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین