کد خبر: ۲۶۹۱۴۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰

10 مزیت تبلت‌ نسبت به موبایل

تبلت‌ها هنوزهم در ایران پرکاربرد هستند، چراکه با وجود رشد روزافزون فناوری‌های دیجیتال و راه‌های بهره‌گیری از این فناوری‌ها هنوز هم بسیاری افراد هستند که به‌دلیل برخی محدودیت‌ها ارتباطات خود را با این تکنولوژی برطرف می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ویژگی‌های کاربردی آن با اینترنت شاید مهم‌ترین ویژگی تبلت‌ها باشد، اما با ورود گوشی‌های هوشمند این قابلیت را بیش از پیش در دسترس قرار می‌دهد. بنابراین ویژگی‌های دیگری ما بین تبلت و یک گوشی هوشمند درمیان است که بر اهمیت کاربری آن افزوده است. به گزارش فارنت، اگر می‌خواهید کتاب مصور بخوانید، Game of thrones تماشا کنید، یا عکس‌هایتان را ویرایش کنید لازم است گوشی‌تان را به کناری انداخته و از یک تبلت استفاده کنید. در ادامه به کاربردهای 10 گانه‌ای در تبلت می‌پردازیم که هنوز تبلت‌ها را در صدر لیست بهره‌گیری کاربران از آن قرار می‌دهد.

مطالعه
کتاب‌های مصور دیجیتال تغییرات اساسی در نحوه خرید و خواندن کتاب‌های مصور ایجاد کرده‌اند و درحالی‌که اپلیکیشن‌هایی نظیر Marvel unlimited موجود برای اندروید و آی‌فون که به شما دسترسی نامحدود به فهرست عظیم کتاب‌های مصور گذشته Marvel را می‌دهد هنوز هم دشوار است که از رفتار قهرمان محبوبتان در صفحه‌نمایشی کوچک‌تر از یک کتاب مصور واقعی لذت ببرید. اگر یک کتاب مصور روی گوشی خود بخوانید متوجه می‌شوید که حاشیه صفحات خیلی کوچک شده، متن را به سختی می‌توان خواند و نقاشی‌ها به اندازه کافی پرجزئیات نیستند. کتاب‌های درسی و جزوه‌ها را نیز مسلما بهتر است روی صفحه‌نمایش حداقل 7 اینچی بخوانید.

بازی همه‌جانبه
می‌خواهید بازی‌ Walking dead محصول شرکت Telltale را که در سبک ماجراجویی و مرحله‌ای است و با تحسین منتقدان روبه‌رو شده بازی کنید؟ پس بهتر است سراغ تبلت خود بروید. چون یک گوشی با صفحه نسبتا کوچکش نمی‌تواند گرافیک زیبای بازی، فعالیت‌های شگفت‌انگیز و فضای سخت و سنگینی را به خوبی نمایش دهد. پس اگر می‌خواهید بهترین بازی را تجربه کنید، گوشی خود را رها کرده و سراغ تبلت بروید.
ویرایش عکس
این یکی خیلی ساده است. اگر بخواهید در حرکت عکس‌هایتان را با برنامه‌هایی نظیرAdobe’s Photoshop Touch ویرایش کنید پس به تبلت احتیاج دارید. ویرایش عکس‌های باکیفیت در گوشی هوشمند خیلی سخت است، چون نمی‌توانید جزئیات‌ریزی را که احتمالا می‌خواهید حذف یا بهتر کنید ببینید.

تولید محتوا
مطمئنا Microsoft و Google docs به‌عنوان اپلیکیشن برای گوشی‌ها وجود دارند، ولی تنها مشاهده اسناد، صفحات گسترده Excel و ارائه‌ها بسیار سخت است چه رسد به ویرایش آنها در گوشی.
 تابه‌حال سعی به ویرایش‌شان در گوشی خود کرده‌اید؟ اصلا جالب نیست. این برنامه‌ها را روی تبلت امتحان کنید و تجربه‌اش ناگهان حسی می‌شود. نه‌تنها متن راحت‌تر خوانده می‌شود، بلکه چیزهای بیشتری در صفحه جا می‌گیرد که به معنای اسکرول کردن کمتر است. یک کیبورد بلوتوثی را به دستگاهتان وصل کنید و حالا واژه‌پرداز هم دارید.

آهنگ‌ ساختن
چیزی که شاید تابه‌حال به انجام دادنش با تبلت فکر نکرده‌اید: آهنگ‌سازی. برنامه‌هایی نظیر cadenza pro موجود برای ios نه‌تنها به شما اجازه مشاهده برگه‌های نُت موسیقی بلکه نوشتنشان را هم می‌دهند و بیشتر، می‌توانید آنها را ذخیره و ویرایش کنید و حتی با بقیه به اشتراک بگذارید. با انجام دادن اینها با تلفن همراهتان موفق باشید.

مرور اخبار
تعداد زیادی برنامه اخبار برای گوشی‌های هوشمند وجود دارد، اما اگر می‌خواهید مقاله‌ای طولانی مربوط به بازار آسیا را به‌دقت بخوانید یا متنی مربوط به فاجعه اسیدپاشی‌های اخیر، استفاده از تبلت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با برنامه‌هایی نظیر Instapaper می‌توانید صفحات را برای اینکه بعدا به‌صورت آفلاین بخوانید ذخیره کنید. 
لازم به ذکر نیست که به‌طورکلی تجربه خواندن بهتری نسبت به صفحه گوشی کوچک خواهید داشت.

راحت بازی کردن 
فقط انجام بازی‌های همه‌جانبه روی تبلت نیست که تجربه بهتری می‌دهد، حتی بازی‌های فکری و پازلی نظیر Monument Valley تمیزتر به نظر می‌رسند و کنترل بهتری روی تبلت نسبت به گوشی دارند. وقتی بحث بازی کردن باشد تبلت بارها بهتر از گوشی عمل می‌کند.

تماشا کردن ویدئوها به‌صورت آنلاین
اگر شما در کافه، بار و... باشید و بخواهید به دوستانتان ویدئویی کوتاه در یوتیوب نشان دهید مطمئنا استفاده از گوشی بهترین گزینه خواهد بود، اما اگر در حال استراحت روی مبل باشید و بخواهید برنامه‌ای نظیر Showyou را برای کانال‌های ویدئویی آنلاین موردعلاقه خود بررسی کنید صفحه بزرگ یک تبلت رقیبی نخواهد داشت.

تماشا کردن تلویزیون یا سریال
تقریبا تمام برنامه‌های تلویزیونی موردعلاقه‌تان را می‌توانید به‌صورت آنلاین روی برنامه‌هایی نظیر WatchESPN، HBO GO و بیشتر ببینید (البته احتمالا در ایران نمی‌توانید!) اما اگر به تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها علاقه دارید از آنجایی که پردازنده گجت‌های امروزی به خوبی از پس فیلم‌ها با کیفیت و با زیرنویس برمی‌آیند تماشای آنها در تبلت‌ها می‌تواند شما را نسبت به گوشی 5 اینچی یا لپ‌تاپ سنگین‌تان بی‌توجه کند.

نقاشی و طراحی
اگر با قلم یک تبلت گلکسی نوت کار کرده باشید احتمالا منظور ما را متوجه می‌شوید. اپلیکیشن‌های بسیار مناسبی برای انواع طراحی، نقاشی و اسکچ وجود دارند که اگر هنرمند و بااستعداد باشید می‌توانند شما را از تخته و قلم‌مو بی‌نیاز کنند.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین