کد خبر: ۲۶۹۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱

کرمهای ضد آفتاب چه تأثیری در برابر آفتاب دارند؟

دبیر اجرایی کنگره بین المللی پوست، مو و زیبایی، نور خورشید را از علل شیوع سرطان سلولهای قاعده ای پوست در کشور عنوان کرد و گفت: اگر این سرطان به موقع تشخیص داده شود، مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر منصور نصیری کاشانی در حاشیه کنگره بین المللی پوست، مو و زیبایی که در هتل المپیک تهران برگزار شد، گفت: در راس سرطان ارگان های بدن، سرطان پوست و در راس سرطان پوست نیز سرطان سلول های قاعده ای پوست قرار دارد.

وی، دلیل بروز سرطان قاعده ای پوست در کشور را رادیو درمیک دانست و افزود: در گذشته افرادی که کچلی سر داشتند به وسیله اشعه ایکس درمان می شدند و این درمان در بلند مدت منجر به بروز سرطان پوست می شده است.

نصیری کاشانی ادامه داد: مبتلایان به این بیماری لزوما کسانی نیستند که قبلا رادیو تراپی یا اشعه ایکس شده اند بلکه دلایل دیگری هم در بروز این عارضه دخالت دارند که یکی از این عوامل مهم نور آفتاب است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کرم های ضد آفتاب در برابر اشعه ماورا بنفش یک حفاظت کامل ایجاد نمی کند بلکه میزانی از اشعه ماورا بنفش از آن عبور می کند. این کرم ها در صورتی اثربخشی دارند که همیشه و به دفعات مصرف شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین