کد خبر: ۲۶۹۱۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴

نمایندگی اپل در ایران مجوز قانونی دارد

چندی پیش رییس مجمع واردات در واکنش به ادعای شرکتی به عنوان نماینده رسمی اپل در ایران، گفت " این شرکت به دروغ اعلام کرده که نمایندگی رسمی اپل است و این مساله باید از طریق مجمع امور اصناف پیگیری شود" که رییس مرکز اصناف و بازرگانان اعلام کرد: بر اساس مدارک و دستورالعمل‌های خودمان کار می‌کنیم و شرکت مربوطه مجوز قانونی از مرکز اصناف دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدحسن نکویی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دوباره به این موضوع تاکید می‌کنم که شرکت وقایع گستر فارس مدارک لازم را ارائه داده و پس از گذراندن مراحل قانونی توانسته مجوزهای مربوطه را در زمینه نمایندگی رسمی اپل در ایران اخذ کند.

وی تصریح کرد:‌ ما طبق دستورالعمل های خودمان کار می‌کنیم و ممکن است خیلی از شرکت ها در شرایط تحریم عنوان کنند که نمایندگی ندارند و این در حالی است که این نمایندگی می تواند از شرکت های واسطه نیز گرفته شود.

نکویی مهر ادامه داد: دستورالعملی که در این زمینه وجود دارد نشان‌دهنده قانونی بودن شرکت مربوطه است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و فعالیت شرکت وقایع گسترفارس قانونی است.

رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن وتجارت تاکید کرد: هر شرکتی که با شرکت‌های واسطه‌ معتبر قرار‌داد داشته باشد و بتواند خدمات پس از فروش ارائه دهد و تعهدنامه قطعات و خدمات پس از فروش را به دست آورد، قانونی است و می تواند فعالیت کند.

در برنامه پایش هفته گذشته در بخش بررسی مشکلات کسب و کار، صحت ادعای شرکت شرکت وقایع گستر فارس را سنجیده شد و در پیگیری سوال مخاطبان و با ارسال نامه به شرکت اپل پرسیده شد که برخی شرکت‌ها در ایران ادعا می‌کنند که نمایندگی اپل در ایران هستند آیا اپل در ایران نمایندگی دارد؟ که اپل در پاسخ به این پرسش، هرگونه نماینده رسمی در ایران را بطور مستقیم و غیر مستقیم رد و اعلام کرد " اپل در ایران هیچ مغازه ای باز نکرده و هیچ نمایندگی هم چه مستقیم و چه غیر مستقیم ندارد".

همچنین محمدحسین برخوردار،رییس مجمع واردات در این باره گفت: معمولا مرکز امور اصناف مرجع تعیین کننده نمایندگی‌هاست. برای نماینده بودن باید اصل ترجمه رسمی قرارداد نمایندگی با شرکت خارجی، تولید کننده یا شرکت واردکننده را ارائه داد. همچنین به جای مدارک مذکور می تواند اصل تعهدنامه شرکت تولید کننده مادر را ارائه کند.

به گفته او اگر شرکتی نمایندگی نداشته باشد و کسی به دروغ اعلام کرد که نمایندگی شرکت است باید مساله را از طریق مجمع امور اصناف پیگیری کرد، اکنون این شرکت به دروغ اعلام کرده نمایندگی رسمی است که مرکز اصناف باید به شدت با این موضوع برخورد کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین