کد خبر: ۲۶۹۱۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳

منصوری: مخالفان می‌خواهند در «امید» مردم به دولت خلل وارد کنند

آذر منصوری در پاسخ به این پرسش که چرا نمایندگان در نطق‌های خود به جای صحبت از سوابق علمی نیلی‌احمد‌آبادی از مواضع وی در حوادث بعد از انتخابات 88 سخن گفتند، خاطر‌نشان کرد: گروهی از نمایندگان وقایع 88 را دستاویزی قرار دادن تا به این بهانه مخالفت خودشان را با دولت عملی کنند به جای آنکه مبنای بررسی صلاحیت تجربه، تفحص و توانایی افراد در حوزه‌های مورد نظر باشد، نمایندگان مجلس برخوردهای سیاسی و جناحی را درپیش گرفته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: آذر منصوری معتقد است: نمایندگان تندرو و افراطی مجلس بدون توجه به توانمندی‌های وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، از روی مخالفت با دولت یازدهم و انتقام از افشای بورسیه‌های غیرقانونی دولت گذشته با عدم رای اعتماد به محمود نیلی احمدآبادی وزارت علوم را در یک وضعیت نامعین قرار دادند.

این فعال سیاسی در پاسخ به پرسش خبرنگار «آفتاب» درباره‌ی علت عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس به نیلی احمدآبادی گفت: اتفاقی که در مورد دکتر فرجی‌دانا و سایر وزرای پیشنهادی دولت یازدهم رخ داد، درباره‌ی دکتر نیلی از شدت بیشتری برخوردار بود چراکه علی‌رغم توانمندی‌های وزیر پیشنهادی و تایید ایشان توسط قاطبه‌ی دانشگاهیان و همینطور تمام تعاملاتی که دولت با مجلس تاکنون داشته است، نمایندگان افراطی رویکرد مخالفی را با دولت  پیش می‌گیرند.

وی در ادامه افزود: اصلی‌ترین دلیل مخالفت نمایندگان با نیلی‌احمدآبادی رویه‌ی روحانی درپیگیری بورسیه‌های غیر‌قانونی و برخورد با روندهای غیر‌قانونی دولت گذشته است. همچین نمایندگان مجلس به دلیل تاکید رئیس‌جمهور بر اعاده حقوق افرادی که از تحصیل محروم شدند یا بازگرداندن اساتید اخراج شده به دانشگاه‌ها همواره با دولت در حال مخالفت و کشمکش هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مخالفین دولت روحانی از تمام امکاناتی که در اختیار دارند بهره می‌گیرند تا در فضای امیدی که در کشور شکل گرفته است، خلل وارد کنند و با ایجاد جنگ روانی بتوانند به اهداف و برنامه‌هایی که برای انتخابات مجلس آینده دارند، برسند.

منصوری تاکید کرد: اما با توجه به وعده‌ی دکتر روحانی درخصوص احیای روندهای قانونی در دانشگاه‌ها، ارتقاء مراتب علمی کشور و رفع تبعیض‌های جنسیتی در محیط‌های دانشگاهی که در زمان مدیریت دکتر فرجی‌دانا و هم در زمان سرپرستی دکتر نجفی پیگیری شد، نمایندگان غیر از مخالفت و ناسازگاری با دولت کار دیگری نمی‌توانند بکنند.

به گزارش آفتاب، رئیس‌جمهور در واکنش به نتیجه ‌ی جلسه‌ی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم در صفحه‌ی توییتر خود از قضاوت افکار عمومی و همین طور نپذیرفتن لجبازی توسط آن‌ها سخن گفته است.

آذرمنصوری در این خصوص گفت: انتظاراتی که اکثریت نمایندگان از دولت یازدهم در حوزه‌ی وزارت علوم دارند با رویکرد دولت مخالف است. این نمایندگان بدون توجه به فضای حاکم بر کشور رفتاری از خودشان بروز دادند که به قول دکتر روحانی ناشی " لجبازی" با رویکرد دولت و وزارت علوم است.

وی همچنین درپاسخ به این پرسش که چرا نمایندگان در نطق‌های خود به جای صحبت از سوابق علمی نیلی احمد‌آبادی از مواضع وی در حوادث بعد از انتخابات 88 سخن گفتند، خاطر‌نشان کرد: متاسفانه در همه‌ی گزینه‌های پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت‌خانه‌ها شاهد این مساله بودیم. گروهی از نمایندگان وقایع 88 را دستاویزی قرار دادن تا به این بهانه مخالفت خودشان را با دولت عملی کنند به جای آنکه مبنای بررسی صلاحیت تجربه، تفحص و توانایی افراد در حوزه‌های مورد نظر باشد، نمایندگان مجلس برخوردهای سیاسی و جناحی را درپیش گرفته‌اند. تمسک به این مسائل بهترین وسیله‌ای است که در اختیار افراطیون قرار دارد تا بتوانند بیشترین دست‌انداز را برای دولت ایجاد نمایند چرا که آن‌ها پیام ملت ایران در انتخابات سال گذشته را نفهمیدند.

این فعال سیاسی ضمن اشاره به اینکه دولت در کنار تداوم راه اعتدالی خود،باید سعی به حل مسائل از طریق گفت‌وگو کند، براین نکته تاکید کرد: خواسته‌ی نمایندگان این است که دولت افرادی را معرفی کند که فقط برنامه‌ها و اهداف نمایندگان را انجام دهند. این رویکرد با نقش مستقل هر قوه در قانون اساسی جمهوری اسلامی در تناقض بارز است.

آذر منصوری در پایان سخنانش با انتقاد از مواجه افراطی نمایندگان با شخص رئیس‌جمهور و استفاده از ادبیات ناصحیح گفت: این تندروی‌ها را نه تنها باید در فضای امروز مجلس مورد تحلیل قرار داد بلکه این موج منفی از زمان شروع به کار دولت یازدهم همراه آن بوده و نمایندگان در هر مقطعی تلاش خود را به کار می‌بندند تا دولت را ناکارآمد و ضعیف جلوه دهند.

وی گفت: کافی است نمایندگان رفتار خود با دولت یازدهم را نسبت به دولت نهم و دهم که عملکرد ضعیف آن روز به روز آشکار‌تر می‌شود، مقایسه کنند و باید پاسخگوی افکار عمومی در زمینه میزان درآمدهای دولت گذشته، میزان بورسیه‌های غیرقانونی و تضعیف حق فرزندان این سرزمین باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
0
2
این نمایندگان به منافع ملی فکر تمی کنند بلکه دنبال منافع گروهی وشبه حزبی خود هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
0
3
دنبال وزیری هستند که فوق دکترا به حضرات اعطا نماید و فرزندانشان بدون آزمون به دانشگاه تهران و شریف بروند وسپس صاحب بورسیه خارج شوند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین