کد خبر: ۲۶۹۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰

کاهش 2 درصدی قیمت مسکن در مهرماه

شرایط کنونی بازار مسکن که به دلیل رکود معاملات، قیمت‌ها را تا حدودی کاهش داده است، زمان مناسبی برای خریداران واقعی بازار مسکن به شمار می‌رود که به دنبال خرید مسکن مناسب با قیمت‌هایی کمتر از نیمه اول سال هستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رکود بازار مسکن علاوه بر کاهش 2 درصدی قیمت در مهرماه امسال ، فرصت مناسبی را برای خریداران واقعی آپارتمان بوجود آورده تا خریدی با قیمت کمتر از سال گذشته داشته باشند.

به گزارش مهر، شرایط کنونی بازار مسکن که به دلیل رکود معاملات، قیمت‌ها را تا حدودی کاهش داده است، زمان مناسبی برای خریداران واقعی بازار مسکن به شمار می‌رود که به دنبال خرید مسکن مناسب با قیمت‌هایی کمتر از نیمه اول سال هستند.

براین اساس، همیشه با فرارسیدن فصل پاییز تعداد معاملات در بازار مسکن با کاهش زیادی مواجه می‌شود اما ادامه رکود عمیقی که بازار مسکن را از سال گذشته تحت تاثیر قرار داده موجب شده که بازار معاملات در مهرماه امسال پاییزی‌تر از سال‌های قبل باشد به همین دلیل قیمت‎ها هم با کاهش جزئی همراه بوده است.

بنابراعلام اتحادیه مشاوران املاک تهران در مهرماه امسال در مقایسه با شهریور، قیمت مسکن با کاهش 2 درصدی مواجه بوده است که فرصت خوبی را در اختیار خریداران واقعی بازار مسکن می‌گذارد و خریداران می‌توانند در میان واحدهایی که مالکان آنها در این شرایط رکود، حاضر به فروش هستند، مسکن مناسب را پیدا کنند.

البته به نسبت دوران رونق بازار مسکن، فروشنده کمتری هم در بازار مسکن وجود دارد اما می‌توان امیدوار بود که این دسته از مالکان هم به عنوان فروشنده واقعی بازار مسکن به شمار می‌روند و خریداران می‌توانند با قیمت و شرایط مناسبی، خرید آپارتمان را انجام دهند.

در این میان حسام عقبایی رئیس اتحادیه املاک استان تهران معتقد است که وضعيت كنوني بازار مسكن براي هر دو طرف معامله، مناسب است. وی افزود: با قرار گرفتن در انتهاي دوره ركود و افزايش نسبي معاملات، بهترين شرايط معامله براي متقاضيان مصرفي ایجاد شده است.

پیش بینی روند کاهشی در سه ماهه آخر سال


عقبایی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که روند كاهشي قيمت حتي در سه ماهه آخر سال هم ادامه داشته باشد، گفت: فايل فروش در بازار رو به افزايش و قيمت‌ها مناسب شده است به همین جهت كشش خريد در بازار وجود دارد.

وی باتاکید بر اینکه هم اکنون بهترین زمان خرید مسکن برای متقاضیان مصرفی است، اظهار داشت: با توجه به خیز بازار مسکن براي خروج از ركود، هم اکنون به هر دو گروه خریدار و فروشنده در بازار مسکن توصیه می‌شود معاملات خود را انجام دهند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش قیمت‌ها هم آغاز ایام محرم است، افزود: شکست قیمت‌ها از ابتدای شروع پاییز و همچنین آغاز ماه محرم شروع شده است و شرایط موجود، حداقل تا نیمه بهمن ماه که هنوز معاملات شب عید در بازار مسکن آغاز نشده است به طور قطع ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش، هرساله از اواسط بهمن ماه مراجعه مردم به بازار براي خرید آپارتمان بیشتر می‌شود به دلیل اینکه تعداد زیادی از متقاضیان به دنبال آپارتمان بزرگتر و یا محله مناسب‌تر هستند به همین جهت در آستانه سال جديد، بازار مسکن رونق بیشتر نسبت به ماه‌های قبل مي‌گيرد.

بنابراین احتمال اینکه امسال افزایش قیمتی در بازارمسکن بوجود بیاد خیلی پایین است و خریداران و مالکان می‌توانند با دراختیار داشتن فرصت مناسب برای خرید و فروش مسکن، معامله مناسبی را انجام دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین