کد خبر: ۲۶۹۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶

روایت گاردین از انتخابات کنگره

بزرگترین سوالی که در این انتخابات مطرح شده است این است که جمهوری‌خواهان می‌توانند چند کرسی را تصاحب کنند و آیا شرایط برای جان بونر رئیس مجلس نمایندگان که خود جمهوری‌خواه است، آسان‌تر می‌شود یا سخت‌تر.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس بین‌الملل: هر دو سال یک بار، یک‌سوم نمایندگان سنا در رقابت انتخاباتی از کرسی‌شان دفاع می‌کنند. امسال حزب جمهوری‌خواه امید بسته که با درآوردن کرسی‌های لرزان از چنگ دموکرات‌ها و گرفتن کرسی‌هایی که نمایندگان‌شان بازنشسته شده‌اند، کنترل سنا را به‌دست بگیرد.

به گزارش «آفتاب»، روزنامه گاردین در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، کلیات این انتخابات حساس را در چند مورد خلاصه کرده است:

- جمهوری‌خواهان برای به‌دست آوردن جایگاه اکثریت در کنگره، لازم است 6 کرسی را تصاحب کنند. بر اساس آخرین پیش‌بینی‌ها، شانس وقوع این اتفاق 70 درصد است.

- شانس تصاحب کرسی‌های متعلق به نمایندگان آرکاناس، مونتانا، داکوتای جنوبی و ویرجینیای غربی توسط جمهوری‌خواهان بسیار زیاد است.

- اگر دموکرات‌ها کرسی‌های نمایندگان جورجیا، کانساس و کراچی را به جمهوری‌خواهان تحویل بدهند، به طور قطع شانس کمتری برای برنده‌شدن در انتخابات خواهند داشت.

- جمهوری‌خواهان کرسی‌های خود را حفظ خواهند کرد.

- بزرگترین سوالی که در این انتخابات مطرح شده است این است که جمهوری‌خواهان می‌توانند چند کرسی را تصاحب کنند و آیا شرایط برای جان بونر رئیس مجلس نمایندگان که خود جمهوری‌خواه است، آسان‌تر می‌شود یا سخت‌تر.

- رای‌دهنگان تمایل کمتری برای شرکت در انتخابات آینده دارند. مهمترین دلایل این عدم تمایل مربوط می‌شود به بحران بیماری ابولا، قدرت گرفتن گروه داعش و نا‌بسامانی اقتصادی که فضای جامعه آمریکا را ملتهب کرده است.

- کاهش محبوبیت باراک اوباما، انتخابات پیش‌رو را برای دموکرات‌ها دشوارتر کرده است. اما نمی‌توان این مسئله را به نفع جمهوری‌خواهان دانست.

- در حالی که جمهوری‌خواهان در تلاش هستند به این انتخابات جلوه‌ای ملی‌تر بدهند و مردم را به مشارکت بیشتر ترغیب کنند، اما قوانین سیاسی در ایالات متحده آمریکا، از ایالت به ایالت متفاوت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین