کد خبر: ۲۶۹۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹

«همیشه انگشت اتهام به سوی رسانه‌هاست»

رحمانیان به نگاه مدیریت سنتی نسبت به رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: «سازمان‌ها و نهادهای ما هنوز با شیوه سنتی به رسانه‌ها نگاه می‌کنند، در شیوه سنتی رسانه‌ها مزاحم شناخته می‌شوند اما مدیریت نوین به تعامل با رسانه‌ها فکر می‌کند. در شرایط گسترش وسائل ارتباطی نمی‌توان با نگاه سنتی مسائل را مدیریت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اجتماعی: محمد رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق ضمن انتقاد از هجمه به رسانه‌ها درباره ماجرای اسیدپاشی‌های اصفهان و همچنین انتقاد از عدم تعامل سازمان‌ها و نهادها در این‌باره، گفت: متاسفانه همیشه در میان هیاهوها  در نهایت رسانه‌ها مقصر شناخته می‌شوند اما این رویکرد درست نیست.

به گزارش آفتاب، علاوه‌بر انتقاد قوه قضاییه و امامان جمعه از پوشش اخبار اسیدپاشی اصفهان، مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه نیز اخیرا از پوشش رسانه‌ای این ماجرا انتقاد کرده و خواهان برخورد قانونی دولت با رسانه‌ها شده است. وی در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها گفته است: «از دولت تقاضا می‌کنیم در خصوص رسانه‌هایی که با وارونه‌جلوه‌دادن اخبار اسید‌پاشی در جهت تشویش اذهان عمومی حرکت کردند اعمال قانون کند. دولت که در فیلتر کردن سایت‌ها دست توانایی دارد چرا درخصوص رسانه‌هایی که اندیشه و ذهن مردم را تخریب می‌کنند، وارد عمل نشده است.»

محمد رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق به واکاوی این انتقادات که در موارد مشابه سابقه نیز داشته؛ پرداخته و به خبرنگار «آفتاب» گفت: «وظیفه یک رسانه خبررسانی است. اگر رسانه‌ای درباره موضوع حساسیت‌زا و مهمی همچون حادثه اسیدپاشی سکوت کند، به وظیفه و کارکرد ذاتی خود عمل نکرده است. سابقه این نوع برخوردها با رسانه‌ها قبلا نیز وجود داشته است. گاهی مدیرانی که در کسوت مصاحبه‌شونده قرار می‌گیرند به دلیل فشارهای بیرونی از گفته‌های خود پشیمان می‌شوند. در این میان تنها جایی که می‌توان آن را مقصر دانست رسانه‌ها هستند.»

رحمانیان به سیاست‌زده‌بودن نگاه‌ها در همه امور پرداخت و تاکید کرد: «وقتی حادثه اینچنینی اتفاق می‌افتند، دستگاه‌های مسئول وظیفه دارند اطلاع‌رسانی را برجسته و شفاف و به موقع را فراموش نکنند چون جامعه تشنه شنیدن چرایی این نوع ماجراهاست. بنابراین اگر اطلاع‌رسانی شفاف و سریع وجود نداشته باشد، نمی‌توان از تحلیل‌های گوناگون و حدس و گمان‌ها درباره علل وقوع حادثه جلوگیری کرد.»

رحمانیان به نگاه مدیریت سنتی نسبت به رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: «سازمان‌ها و نهادهای ما هنوز با شیوه سنتی به رسانه‌ها نگاه می‌کنند، در شیوه سنتی رسانه‌ها مزاحم شناخته می‌شوند اما مدیریت نوین به تعامل با رسانه‌ها فکر می‌کند. در شرایط گسترش وسائل ارتباطی نمی‌توان با نگاه سنتی مسائل را مدیریت کرد. بنابراین اگر موارد اینچنین هماهنگی و همکاری دوجانبه بین دستگاه‌ها و رسانه‌ها برقرار باشد، ابعاد حادثه زودتر روشن و حتی سرنخ‌های تازه‌ای برای کشف موضوع به دست خواهد آمد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین