کد خبر: ۲۷۰۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
سید ضیاء‌الدین دری کارگردان سینما:

جشنواره فیلم فجر، نگاه دولت را به کیفیت و کمیت آثار نشان می‌دهد

دری رویکرد قاطعانه و قانونمدارنه را راه‌حل مقابله با هجمه‌ها دانست وگفت: «عده‌ای اگر انتقاد درست و قانونی به وزارت ارشاد دارند باید آن را مطرح کنند. اما نمی‌توان انتظار داشت وزارت ارشاد هر روز به همه انتقادات درست یا غلط که بعضا نوعی غرزدن تلقی می‌شوند اما از تربیون‌های مختلف شنیده می‌شوند، پاسخ دهد. زیرا این کار عملا غیرممکن است.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: سید ضیاء الدین دری، کارگردان سینما و تلویزیون از نگاه سیاسی به سینما انتقاد کرد.

به گزارش آفتاب، دری با بیان اینکه اگر عده‌ای به وزارت ارشاد انتقاد دارند این انتقادها باید حساب شده و منطقی باشد، گفت: این وزارتخانه نباید تنها به دنبال پاسخ دادن به هر انتقادی باشد.

سید ضیاء الدین دری، سریال‌هایی چون کلاه پهلوی و کیف انگلیسی را در تلویزیون دارد دارد. وی با ساختن آثاری همچون سینما سینماست و سرزمینی دیگر فعالیت هنری خود را در سینما ادامه داده است.

دری نیز مانند دیگر اهالی سینما در گفت‌وگو با «آفتاب» به حملات گروه‌های تندرو به وزارت ارشاد پرداخته و گفت: «وزارت ارشاد دولت یازدهم با رویکرد مثبتی کار خود را آغاز کرد در این دوره ما شاهد هستیم که صدور مجوزهای پروانه ساخت روند بهتری به خود گرفته است. البته تسهیل در صدور مجوزها در سال آخر دولت قبلی هم دیده می‌شد. تسهیل صدوردر پروانه ساخت هم امر مثبتی است به شرط اینکه این فیلم از کیفیت مطلوب نیز برخودار باشند.»

دوری افزود: «جشنواره فیلم فجر می‌تواند نگاه و رویکرد دولت یازدهم را به کیفیت و کمیت آثار به خوبی نشان بدهد که امیدوارم این جشنواره مطلوب تر از گذشته برگزار شود تا با توجه به فضای ایجاد شده، آثار بهتر مورد ارزیابی قرار بگیرند.»

دری رویکرد قاطعانه و قانونمدارنه را راه‌حل مقابله با هجمه‌ها دانست وگفت: «عده‌ای اگر انتقاد درست و قانونی به وزارت ارشاد دارند باید آن را مطرح کنند. اما نمی‌توان انتظار داشت وزارت ارشاد هر روز به همه انتقادات درست یا غلط  که بعضا نوعی غرزدن تلقی می‌شوند اما از تربیون‌های مختلف شنیده می‌شوند، پاسخ دهد. زیرا این کار عملا غیرممکن است.»

دری خواستار حمایت هدفمندو اصولی فارابی از آثار سینمایی شده و افزود: «سازمان فارابی باید از آثار سینمایی خوب بنا به اولویت‌های حرفه‌ای و استانداردهای اصولی حمایت کنند نه اینکه روابط و افراد و اشخاص مبنای دریافت حمایت قرار بگیرند. این رویکرد سبب تولید آثار ضعیفی شده که کمکی به صنعیت سینمای ایران نخواهند رساند.»

 کارگردان باد و شقایق تاکید کرد: «به نظر من سهم‌خواهی از وزارت ارشاد نباید وجود داشته باشد. گاهی این سهم‌خواهی از سوی جناح‌های گوناگون وجود دارد. سهم‌خواهی‌هایی که همیشه سبب شده پیشرفت سینمایی حرفه‌ای به حاشیه رفته و حواشی مانند وجود تکه سیاسی در فیلمی یا مسائل کوچکتر به بحث روز تبدیل شوند. اگر سهم‌خواهی از ارشاد وجود داشته باشند ارشاد موظف می‌شود برای ساکت کردن برخی و حمایت برخی دیگر به برخی از فیلم‌ها مجوز بدهد و برخی دیگر را محروم کند که این امر درست نیست و فایده‌ای برای بدنه سینما نخواهد داشت.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین