کد خبر: ۲۷۰۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
وزیر بهداشت:

اسیدپاشی باید زشت‌تر از بمباران شیمیایی تلقی شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه هر ماه در نقاط مختلف کشور سوختگی با اسید به علل مختلف شغلی یا دعواهای خانگی یا شخصی بوقوع می پیوندد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر «سیدحسن هاشمی» روز شنبه در گفت وگو با  ایرنا افزود: به همان اندازه که بمباران شیمیایی سردشت زشت بود، اسید پاشی باید زشت تر از آن تلقی شود.

وی خاطرنشان کرد: بویژه آنکه از مساله اسید پاشی سوءاستفاده می شود در حالیکه این کار توسط یک فرد نادان صورت می گیرد. برخی افراد ممکن است آن را به پای دین بنویسند که این ظلم مضاعف است.

وزیر بهداشت گفت: لازم است از اسید پاشی در جامعه پیشگیری شود و رسانه های باید بیش از گذشته به این موضوع بپردازند تا هیچکس مرتکب این عمل زشت نشود.

هاشمی افزود: از ابتدای سال جاری نیز تعداد قابل توجهی از افراد دچار سوختگی با اسید در بیمارستان کشور داشته ایم.

** شرایط عمومی «سهیلا جورکش» خوب است

وزیر بهداشت به وضعیت چشمان «سهیلا جورکش» یکی از قربانیان اسید پاشی در اصفهان اشاره کرد و گفت: برای چندمین بار چشم وی عمل شده و شرایط عمومی وی خوب است.

هاشمی خاطرنشان کرد: عفونت خطرناکی که ظرف 24 ساعت چشم را از بین می برد صورت سهیلا را فراگرفته بود و به چشم صراحت کرد، اما توانسته ایم این عفونت را کنترل کنیم و اکنون شرایط او ثابت است.

وی به دیگر قربانی اسید پاشی در اصفهان اشاره کرد و گفت: او نیز مورد عمل چشم قرار گرفته و تحت کنترل است، اما باید به مساله اسید پاشی بیشتر پرداخته شود زیرا مستمسک برخی افراد برای عقده گشایی یا اتهام زنی می شود. 

هاشمی تصریح کرد: اسید پاشی از جمله معقولات اجتماعی است که نپرداختن به آن موجب تشویق به ارتکاب این عمل می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین