کد خبر: ۲۷۱۰۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷

نوبخت سفر سه روزه خود به استان فارس را تشریح کرد

محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری شامگاه جمعه در یک نشست مطبوعاتی نتایج سفر سه روزه خود به استان فارس را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، نوبخت از فارس به عنوان استانی نام برد که در کشور به لحاظ برخورداری از ظرفیتهای و قابلیتهای پرشمار بالقوه و بالفعل جایگاه ممتازی دارد.

وی گفت: در این سفر با بازدیدهایی که از طرحهای در دست اجرا در زمینه های مختلف و متعاقب آن نشستهای فشرده ای که با مدیران ارشد و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی داشتیم مقرر شد که در چند ماه مانده به پایان سال 93 و نیز در سال 94 و همچنین جایگاه فارس در برنامه ششم توسعه کارهایی را برای این استان مستعد انجام دهیم .

** یکهزار و 371میلیاردتومان بودجه مصوب فارس در سال 93

دکتر نوبخت گفت : استان فارس در ردیف های مختلف بالغ بر یکهزار و 371میلیارد تومان اعتبار مصوب در بودجه 93در دولت دارد.

وی افزود: این میزان بودجه مصوب برای اجرای 177طرح ملی و استانی ویژه (طرحهایی که قبلا ملی بوده و بعدا استانی شده ) سرمایه گذاری خواهد شد.

معاون رییس جمهوری گفت: فارس به لحاظ اعتبارات ملی در بین 31استان کشور در جایگاه سوم قرار دارد و به لحاظ اعتبارات استانی ویژه و استانی نیز هم جایگاه دوم را دارد.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت مصمم هست که به اعتبارات مصوب تخصیص های مناسب بدهد اظهار داشت : اعتبارات استانی فارس را تا پایان سال به تخصیص 100درصد خواهیم رساند.



** تنش آبی و طرحهای عمرانی راهسازی از اولویت های فارس

نوبخت همچنین گفت: در این سفر توافق گردید تا در هفته آینده مسوولان استانداری به همراه نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در خصوص دو موضوع مهم تنش آبی و راهسازی این استان جلسه ای را در معاونت برنامه ریزی در تهران داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه موظفیم به نحو هوشمند اعتبارات موجود را به جاهایی اختصاص دهیم که بیشترین بهره وری را دارند اظهار داشت :در راستای رفع سریع این دو مشکل استان فارس راهکارهایی اتخاذ خواهد شد.



** اختصاص ردیف بودجه مستقل برای احیای دریاچه های فارس

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت : پیرو بازدیدی که از دریاچه پریشان داشتیم بنا داریم که در بودجه 94ردیف اعتباری مستقلی را برای احیای دریاچه های این استان داشته باشیم .

وی گفت : در بودجه 94تلاش می کنیم با سیاستی که دولت دارد و رییس جمهوری پیرامون احیای دریاچه ها هم بر آن تاکید دارند برای احیای دریاچه های فارس شبیه آنچه که در خصوص دریاچه ارومیه انجام شد اقداماتی را سامان دهیم .



** ردیف خاص بودجه برای تخت جمشید و پاسارگاد

نوبخت همچنین یکی از اقدام های توافق شده در این سفر با مسوولان استانداری فارس را اختصاص ردیف خاص بودجه برای این آثار تاریخی و جهانی بمنظور خدمات رسانی بهتر به گردشگران عنوان کرد.

وی افزود: ما یک ردیف خاص برای بودجه 94فقط برای استفاده بهینه برای بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت گردشگری ایجاد خواهیم کرد .

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری که عصر چهارشنبه به استان فارس سفر کرده بود جمعه شب به بازدیدها و نشست های فشرده خود با مدیران و کارشناسان مختلف پیرامون اتخاذ راهکارهایی در جهت توسعه استان فارس پایان داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین