کد خبر: ۲۷۱۱۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کارگردان «شیار ۱۴۳» در گفت‌وگو با «آفتاب»:

نرگس آبیار: از زاویه انسانی به جنگ نگاه کردم

نرگس آبیار کارگردان «شیار ۱۴۳» درباره موفقیت این فیلم به خبرنگار «آفتاب» گفت: «من همیشه با نگاه انسانی و مردمی به مقوله جنگ نگاه کردم. در واقع فکر می‌کنم شاید همین نگرش به جنگ بوده است که این فیلم را از کلیشه‌ای‌بودن دور کرده و آن را با استقبال مردمی رو‌به‌رو کرده است.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: نرگس آبیار کارگردان شیار ۱۴۳ از نگاه انسانی و مردمی خود به مقوله جنگ سخن گفت. کارگردان فیلم سینمایی شیار ۱۴۳ گفت: با توجه به اینکه این فیلم جایزه مردمی جشنواره فجر را کسب کرده است، فروش خوب این فیلم را پیش بینی می کردم.

 "شیار ۱۴۳"، در دومین روز از اکرن خود در تاریخ پنجشنبه ۲۲ آبان ماه در سینما آزادی به دو سانس فوق‌العاده در ساعت ۲۲ و ۱:۱۰ دقیقه بامداد رسید. همچنین نمایش این فیلم در مجتمع سینمایی کوروش و سینما ایران با استقبال مواجه شد.

نرگس آبیار کارگردان این اثر درباره موفقیت این فیلم به خبرنگار «آفتاب» گفت: «من همیشه با نگاه انسانی و مردمی به مقوله جنگ نگاه کردم. در واقع فکر می‌کنم شاید همین نگرش به جنگ بوده است که این فیلم را از کلیشه‌ای‌بودن دور کرده و آن را با استقبال مردمی رو‌به‌رو کرده است.»

کارگردان شیار ۱۴۳ آثاری مستندی همچون "یک روز پس از دهمین روز " و " روز پایان " را در کارنامه کاری خود دارد. وی علاوه بر فیلمسازی رمان‌هایی همچون رمان "کوه روی شانه‌های درخت"، رمان" چشم سوم "مجموعه داستان "اختر و روزهای تلواسه" را نوشته است.

این کارگردان به آشنایی و علاقه دیرینه خود به مقوله دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: «من همیشه با مقوله جنگ و دفاع مقدس مانوس بوده‌ام و داستان‌هایی در این زمینه نوشته‌ام به همین دلیل موضوع فیلمسازی در این حوزه برای من با آشنایی و کم‌اطلاعی همراه نبود بلکه با آگاهی و شناخت همراه بود.»

استقبال مردمی از فیلم «شیار 143» تنها معطوف به تهران نبوده است و براساس آمار به دست آمده از فروش گیشه در شهرستان‌ها، میزان استقبال از فیلم منتخب مردمی جشنواره فیلم فجر، در شهرستان‌ها خوب و استقبال از این فیلم در سینماهای یزد، مشهد، تبریز چشمگیر بوده است. محمد حسین قاسمی تهیه‌کننده فیلم «شیار ۱۴۳» که عصر روز گذشته ساعت ۱۸ به اتفاق نرگس آبیار کارگردان و جمعی از بازیگران، این فیلم را در سینما آزادی با مردم تماشا کردند درباره واکنش‌های مردم گفته است: «دیدن فیلم «شیار ۱۴۳» با مردم تجربه ارزنده‌ای بود و از نزدیک شاهد ارادت مردم به شهدا و مادران شهید بودیم.»

نرگس آبیار اولین کارگردان زنی است که فیلم وی در حوزه دفاع مقدس با استقبال منتقدان و مردم روبه‌رو شده است. مراسم تقدیر از کارگردان این فیلم در دانشگاه شاهد، در حالیکه از نرگس آبیار برای اهداء لوح تقدیر و سخنرانی دعوت بعمل آمد، با حاشیه‌های همراه بود. مسئولان حراست دانشگاه به علت همراه نداشتن چادر مانع از ورود وی به محوطه دانشگاه شدند. این مراسم بدون حضور وی انجام شد و لوح تقدیر به نماینده‌ای از جانب عوامل تولید فیلم اهداء شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین