کد خبر: ۲۷۱۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
پاسخ سخنگوی وزارت ارشاد به خبرنگار «آفتاب»:

حضور زنان نوزانده به‌صورت دست‌جمعی بلامانع و قانونی است

سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ پرسش خبرنگار «آفتاب» درباره نحوه برخورد این وزارتخانه با فشارهای گروه‌های تندرو و ادامه ممانعت از حضور دست‌جمعی نوازندگان زن که موارد مشخصی در کنسرت‌های شهرستان‌ها نیز داشته است، تاکید کرد: «اگر وزارت ارشاد مجوزی برای حضور بانوان در برنامه‌های جمعی موسیقی داده باشد، این مجوز حتما مورد حمایت قرار خواهد گرفت. گروه‌های فشار نیز نمی‌توانند مانع برنامه‌های قانونی وزارت ارشاد شوند.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین نشست خبری خود، در پاسخ به سوال خبرنگار «آفتاب» درباره نحوه برخورد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تلاش و مخالفت گروه‌های تندرو با حضور زنان نوازنده بر روی صحنه که تاکنون در برخی شهرستان‌های اتفاق افتاده است، گفت: «برگزاری کنسرت‌های موسیقی به صورت جمعی بلااشکال است و تاکنون نیز مجوزهایی برای اجرای دست‌جمعی کنسرت‌های بانوان صادر شده است. حضور خانم در گروه‌های نوازندگی به صورت ترکیبی و تلفیقی و جمعی بلامانع است و این سیاست تاکنون اجرا شده و اجرا خواهد شد.»

وی در ادامه افزود: «تاکنون هیچ  مجوزی برای حضور بانوان  به صورت تک‌خوانی و نوازندگی فردی در محیطهای مختلط صادر نشده است. در چند مورد برای حضور خانم‌ها در جمع بانوان چه برای تک‌خوانی و چه برای نوازندگی فردی مجوز صادر شده است اما  در مکان‌های عمومی و مختلط مجوزی حضور بانوان به صورت فردی صادر نشده است.»

نوش‌آبادی تاکید کرد: «حضور خانم‌ها به صورت دست‌جمعی و گروهی در کنسرت‌های موسیقی بلااشکال است و این سیاست تاکنون نیز از سوی ما اجرا شده است.»

سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ پرسش تکمیلی خبرنگار «آفتاب» مبنی بر نحوه برخورد این وزارتخانه با فشارهای گروه‌های تندرو در صورت تکرار برخوردهای اینچنینی و ادامه ممانعت از حضور دست‌جمعی نوازندگان زن  که موارد مشخصی در  کنسرت‌های شهرستان‌ها نیز داشته است، تاکید کرد: «اگر وزارت ارشاد مجوزی برای حضور بانوان در برنامه‌های جمعی موسیقی داده باشد، این مجوز حتما مورد حمایت قرار خواهد گرفت. گروه‌های فشار نیز نمی‌توانند مانع برنامه‌های قانونی وزارت ارشاد شوند.»

وی افزود: «افرادی که در برنامه‌های موسیقی شرکت می‌کنند نیز باید با رعایت حجاب و عفاف از برانگیخته‌شدن برخی حساسیت‌ها جلوگیری کنند. زیرا گاهی نوع حضور بانوان ممکن است واکنش عده‌ای را برانگیخته کند. هنرمندان خانم وقتی در معرض مخاطبان قرار می‌گیرند به اصول توجه کنند تا از زمینه بهانه‌تراشی برای عده‌ای که می‌خواهند از برنامه‌های مصوب و قانونی وزارت ارشاد جلوگیری کنند، به وجود نیاید.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین