کد خبر: ۲۷۱۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

سیدحسن خمینی: بی ادبی های گذشته،امروز به عللی بیشتر شده

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با بیان این که جامعه معتدل از بین نمی رود، گفت: پراکندن تندی در جامعه بذری است که در نهایت طوفان به پا می کند ودیدیم کسانی که این بذر را کاشتند خودشان بیش از دیگران لطمه دیدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش  ایرنا، حجت الاسلام سید حسن خمینی صبح چهارشنبه در همایش ملی اعتدال که در کتابخانه ملی در حال برگزاری است، افزود: حضرت علی (ع) یکی از آثار اعتدال را عدم هلاکت آن جامعه می داند، جامعه معتدل از بین نمی رود.

وی آسان شدن کارها را از دیگر آثار اعتدال دانست و ادامه داد: بقای نام نیک را از دیگر خواص اعتدال می توان ذکر کرد، ممکن است در دوره ای موجی بیاید و افراد را دربرگیرد اما وقتی موج از بین برود خود افرادی که در آن موج قرار گرفته بودند، انتقاد می کنند که چرا ما را در این فضا قرار دادید.

تولیت آستان حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به رابطه اعتدال با عدالت و نسبت آن با حوزه اندیشه و عمل است، اضافه کرد:

سید حسن خمینی اضافه کرد: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه زمانی که اهل بیت پیامبر (ع) را معرفی می کرد آنها را به عنوان یک جایگاه معتدل، مقابل افراط و تفریط معرفی می کرد.

وی الفت دل ها را از دیگر آثار اعتدال برشمرد و افزود: در جایی نیز گفته ام که جامعه بی ادب شده است، بی ادبی هایی که در گذشته می دیدیم شاید امروز به عللی بیشتر شده است و به نظر می رسد برخی قلم ها خرده شیشه دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین