کد خبر: ۲۷۱۹۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۴

روحانی: افکار عمومی اصلی‌ترین قاضی درباره موفقیت برنامه‌های دولت

رییس جمهوری با بیان اینکه دولت برای پیشبرد امور کشور تمام تلاش خود را به کار گرفته و خواهد گرفت، گفت: این دولت شهامت لازم برای تصمیم گیری، پذیرش مسئولیت و انتخاب مسیرهای مختلف برای رسیدن به اهدافش را دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه چهارشنبه و در همایش هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید در سالن اجلاس سران اظهار داشت: برای دستیابی به توافق جامع هسته ای ممکن است طرف مقابل ما برخلاف ادعاهایش در مقام عمل اراده و تصمیم جدی نداشته باشد، اما باید زیاده خواهی را کنار بگذارد و بداند که تعامل و رسیدن به نقطه توافق به نفع مردم، منطقه و جهان است.

رییس جمهوری گفت: سربازان خط مقدم مذاکرات، همه آموزش های لازم را دیده اند و دارای لیاقت و شهامت لازم هستند. رهبر معظم انقلاب، همواره از آنها پشتیبانی کرده و ملت ما نیز همواره پشتیبان آنها بوده اند. 

رییس شورای عالی امنیت ملی با تشریح روند مذاکرات ، گفت: هدف دولت رسیدن به توافقی است که حقوق و منافع ملت و همچنین استقلال و عزت کشور را تضمین کند و در نهایت همه در پیشگاه خداوند ، تاریخ و مردم سربلند باشیم.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید در چارچوب قانون اساسی و مردم سالاری حرکت کنیم، گفت: وقتی می گوییم که به قانون اساسی پایبند هستیم، ما نمی توانیم کاری به مجلس و قوه قضائیه نداشته باشیم یا خدای ناکرده آنها بگویند که با دولت کاری ندارند.

رییس جمهوری با بیان اینکه دولت در یکسال و چند ماه گذشته تلاش کرده که با قوای دیگر تعامل سازنده داشته باشد، گفت: هدف مهم ما، اداره کشور، نگهداری از نظام و انقلاب و خدمت به مردم است.

دکتر روحانی در عین حال افزود: نمی گویم ساکت باشیم و واقعیت ها را به مردم نگوییم ولی گاهی مواقع اگر مهر سکوت بر لب بزنیم، موجب جلوگیری از انحراف در مسیر و نیز نجات کشور می شود.

رییس جمهوری تصریح کرد: باید با هم کار کرده و در کنار یکدیگر تلاش کنیم تا قدرت هایمان هم افزا شود. نباید از اینکه رییس جمهوری گزینه ای را برای وزارت به مجلس معرفی کرده و مجلس به او رأی نداده ناراحت و عصبانی شویم.

دکتر روحانی گفت: این نکته را بدانیم ما در چارچوب قانون اساسی حرکت می کنیم رییس جمهور وظیفه دارد وزیر را معرفی کند و در عین حال از مجلس برای او درخواست رأی اعتمادکند، به هر حال اصل تعامل بر قواست اگر اشکالی ما داریم یا آنها دارند باید مشکلات را حل کنیم و در کنار هم باشیم، زیرا اگر اختلاف پیدا کنیم این اختلاف ما را از پای در می آورد.

رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب و سخن امام خمینی(ره) مبنی بر ضرورت حفظ وحدت کلمه تأکید کرد هیچ عاملی مهم تر از وحدت، برادری، صمیمیت، هم نوایی و هم سخنی نیست. خطری که ما را از پا در می آورد اختلاف است، وجود جناح ها، افراد، احزاب و رقابت ها، اشکالی ندارد، اما همه باید رقابت سالم را بپذیریم و در چارچوب قانون اساسی حرکت کنیم تا موفق و پیروز شویم.

دکتر روحانی گفت: دولت موفقیت های بسیاری داشته است اما نباید دچار غرور و عجب و ریا شویم.در بخش اقتصادی قدم های بلندی برداشته ایم و این اتفاق جز با کمک کارمندان و مدیران ارشد دستگاه های اجرایی میسر نشده است.

رییس جمهوری با بیان اینکه در حوزه اقتصاد حرکت ما توأم با آرامش و اطمینان بوده است، گفت: شرایط منطقه ای، فضای دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی، علمی و فرهنگی ما با یکسال گذشته متفاوت است، حتی کسانی که در همه چیز تردید می کنند در پیشرفت های کشور در حوزه سلامت دچار تردید نیستند یا در سیاست خارجی کسی نمی تواند در گام های بلند برداشته شده، تردید کند، حتی بدترین دشمنان ما امروز با نگاه احترام آمیز به نظام، مسئولین و مردم ایران نگاه می کنند.

دکتر روحانی امنیت، آرامش و امید در بخش های مختلف کشور را یادآور شد و گفت: کشور در مسیر خوبی قرار گرفته است و حرکت خوبی انجام شده که امیدواریم منجر به حل مشکلات اساسی نظیر معضل بزرگ بیکاری شود.

رییس جمهوری تأکید کرد: همه باید با قدرت، امید و اطمینان تلاش کنیم و از توان یکدیگر بهره بگیریم در این صورت شک و تردیدی نیست که نصرت خداوند و توجهات حضرت ولی عصر(عج) در کنار ما خواهد بود و ما را به نقطه پیروزی خواهد رساند.

دکتر روحانی ادامه داد: نباید به موفقیت های به دست آمده در یکسال و نیم گذشته راضی باشیم، باید سال دوم خدمت ما بهتر از سال اول و سال سوم دولت بهتر از دو سال پیش باشد، زیرا مردم این بار مسئولیت را بر دوش ما گذاشته اند.

رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد چنین نشست هایی باعث یافتن راهکارها برای حل مشکلات شود که اجر بسیار بالایی نزد پروردگار دارد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هر چقدر همفکری و هماهنگی، قرابت فکری و نظری میان مدیران ارشد، بیشتر باشد، ما راحت تر و سریع تر به اهدافمان دست می یابیم، گفت: قضاوت کننده اصلی نسبت به اینکه دولت چه مقدار در برنامه هایش موفق بوده، افکار عمومی است و اگر افکار عمومی به عنوان معیار اصلی مطرح است، لازم است که فعالیت های دولت برای مردم به خوبی منعکس شود.

دکتر روحانی ادامه داد: امام خمینی(ره) همواره بر مسأله تبلیغات و بیان خدمات تأکید می کردند. البته نواقص و اشکالات وجود دارد، اما اگر بنا باشد، نواقص و اشکالات بیش از حد واقعی برجسته شود و تلاش ها و خدمات منعکس نشود، آنگاه قضاوت مردم از دولت نمی تواند بر پایه اطلاعات دقیق باشد.

رییس جمهوری تأکید کرد: اداره کشور بدون توجه به افکار عمومی ممکن نیست و مشکلات اقتصادی بدون حمایت، حضور و کمک مردم حل و فصل نخواهد شد.

دکتر روحانی ادامه داد: باید جوانان و فرزندان ما امیدوار باشند تا مشتاقانه درس بخوانند و فعالیت کنند، اگر به جامعه مرتب تزریق کنیم که شغلی در کار نیست و وضع کشور بدتر خواهد شد، جوانان کشور از ادامه کار و فعالیت ناامید خواهند شد.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: تمام دستگاه های اجرایی و دولت باید از همه ظرفیت ش در بیان خدمات استفاده کنند روابط عمومی ها در فضای رسانه که فضای سرعت و ثانیه است، باید به دقت همه امور را رصد کنند، حضور داشته باشند، حرف بزنند و تبلیغ بکنند، تا تلاش های دولت به اندازه ای که انجام می گیرد در جامعه منعکس شود.

دکتر روحانی ادامه داد: افکار عمومی هم در دنیا و هم در داخل بسیار مهم اند و وظیفه همه ما این است که اقدامات و خدماتی که انجام می دهیم بیان کنیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین