کد خبر: ۲۷۲۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱
نجفی خبرداد:

اجازه دسترسی مدیریت‌شده ایران به آژانس برای بازدید از سایتی ادعایی در مریوان

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین نشست فصلی شورای حکام در سخنانی به فعالیت‌ها و برنامه هسته‌ای ایران و نیز همکار‌ی‌ها میان ایران و آژانس پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رضا نجفی، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر روز پنجشنبه درباره فعالیت‌ها و برنامه هسته‌ای ایران و نیز همکار‌ی‌ها میان ایران و آژانس در آخرین نشست فصلی شورای حکام در سال 2014 سخنرانی کرد.

به گزارش ایسنا، متن سخنان وی به شرح زیر است:

«بنام خداوند بخشنده مهربان

خانم رئیس؛

در آغاز مایلم انتخاب سرکار به ریاست این نهاد مهم را تبریک بگویم. هیات اینجانب همچنین مایل است از حمایت مستمر جنبش عدم تعهد نسبت به برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران تقدیر و تشکر نماید.

خانم رئیس؛

هیات جمهوری اسلامی ایران نقطه نظرات و ملاحظات خود پیرامون گزارش اخیر را به صورت سند رسمی متعاقبا" توزیع خواهد نمود. معهذا مایلم موارد ذیل را بیان نمایم:

تعداد معدودی از کشورهای عضو اطلاعات نادرست و ساختگی به همراه اسنادی جعلی و پر اشتباه که هیچ ارتباطی به ایران پیدا نمی‌کند را به آژانس ارائه داده‌اند. در خلال نشست‌های فنی برگزار شده با آژانس شواهدی دال بر اثبات این موضوع ارائه کرده‌ایم.

درجهت اثبات موضوع برای کشورهای عضو همچنین مایلیم آمادگی خود برای اجازه دسترسی مدیریت شده آژانس، استثنائا" و به صورتی داوطلبانه، به یکی از سایت‌های مورد ادعا در "منطقه مریوان" مجددا اعلام نماییم. آژانس در گزارش مورخ نوامبر 2011 خود ادعا نمود که "‌اطلاعات بیشتر ارائه شده از سوی همان کشور عضو به آژانس نشان می‌دهد که آزمایشات انفجاری قوی در سطح وسیع توسط ایران در منطقه مریوان صورت گرفته است"‌. منطقه مریوان همان گونه که به آژانس نشان داده‌ایم بیش از 2000 کیلومتر مربع وسعت دارد. چنین آزمایشات ادعائی در صورتی که سایت مورد نظر مورد بازدید قرار گیرد به راحتی قابل شناسایی است. مطمئن هستیم که این گونه ادعاها همچون سایر ادعاهای مطروحه جعلی، بی اساس و ساختگی‌اند. از اینرو "همان به اصطلاح کشور عضو" که اطلاعات گمراه کننده دیگری به آژانس داده، یا باید مختصات سایت ادعائی را به آژانس ارائه دهد تا آژانس قادر باشد ادعایش را راستی آزمائی نماید و یا این که واقعیت مطلب را گفته و اعتراف کند که اطلاعات جعلی به آژانس داده و کشورهای عضو را گمراه ساخته است.

از توجه شما متشکرم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین