کد خبر: ۲۷۲۰۶۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲
رئیس آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو:

آلاینده‌ها در مواد غذایی رو به افزایش است

رئیس آزمایشگاههای مرجع سازمان غذا و دارو گفت: بزرگ‌ترین چالش سازمان غذا و دارو در زمینه مبارزه با آلاینده‌ها در مواد غذایی تامین نیروی متخصص آزمایشگاهی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایلنا، حسین رستگار در همایش معاونان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور گفت: لازمه اجرا شدن برنامه مبارزه با آلاینده‌ها در مواد غذایی در طرح تحول نظام سلامت، تامین نیروی متخصص آزمایشگاهی دارای مدرک pht است.

وی درخواست کرد تا معاونان غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور طی نامه‌ای نیاز خود به این نیروهای متخصص را به رئیس سازمان اعلام کنند.

رستگار ادامه داد: امیدواریم با اجرای برنامه مبارزه با آلاینده در مواد غذایی بتوانیم در جهت مدیریت و سیاستگذاری ایمنی کشور در برنامه غذایی کشور گام برداریم.

رئیس آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و داروی کشور گفت: دانشگاه‌های ما به دلیل کمبود امکانات آزمایشگاهی بسیاری از آزمایشات خود را به آزمایشگاه‌های همکار ارجاع می‌دهند. که برخی از آنان به دلیل اینکه از لحاظ قیمت به صرفه نیست، همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهند.

رستگار تاکید کرد: برای موفق شدن در برنامه مبارزه با آلاینده‌ها در مواد غذایی باید آزمایشگاه‌ها و نیروهای انسانی مجربی داشته باشیم، همچنین اگر آزمایشگاه‌ها به فناوری نوین مجهز شوند، می‌توانیم در این طرح موفق شویم.

وی تصریح کرد: آلاینده‌ها در مواد غذایی روبه افزایش است و برای کاهش این موضوع باید با علم روز دنیا و فناوری‌های نوین آزمایشگاهی همراه باشیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: اگر بتوانیم به مقابله با آلاینده‌ها در مواد غذایی بپردازیم و آنها راشناسایی کنیم، تحول بزرگی را در حوزه سلامت غذایی مردم در سراسر کشور انجام داده‌ایم.


سلامت نیوز: آلاینده‌ها در مواد غذایی رو به افزایش است

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین