کد خبر: ۲۷۲۱۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

دولت را با نفت ۱۱۴ دلار تحویل گرفتیم و الان با ۸۰ دلار اداره می‌کنیم

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه اگر در حوزه کارآفرینی بتوانیم بخش خصوصی را فعال کنیم کمک بزرگی به کشور کرده‌ایم گفت:دولت با تمام توان برای حل مشکلات تلاش می‌‌کند. با نفت ۱۱۴ دلار دولت را تحویل گرفت و اکنون با حدود ۸۰ اداره می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: تسنیم نوشت: الهام امین زاده، معاون حقوقی رئیس جمهور با حضور در اولین کنفرانس ملی کارآفرینی و تولید ملی که در مرکز همایش‌های بین‌‌المللی صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه دولت در تلاش است موانع اضافی در مسیر اشتغال و کارآفرینی را رفع کند گفت: همواره این موضع بین حقوق‌دانان و اقتصاددانان مطرح است که آیا دولت موظف به ایجاد اشتغال کامل است؟اما عقیده واحد این گروه این است که دولت تعهد به وسیله دارد نه نتیجه.

او در تعریف کارآفرینی گفت: کارآفرینان باعث پیدایش نوآوری در صنعت، تجارت و اقتصاد شده و برای تبدیل ایده خود به خلاقیت خطرپذیر و ریسک پذیر هستند تا به موفقیت دست یابند.

امین‌زاده با بیان اینکه در حوزه کارآفرینی کمبود قانون نداریم گفت: مسئله اصلی در توسعه کارآفرینی و اشتغال توجه به اجرای کامل قوانین است. قوانینی مانند اصل سوم، بیست‌و هشتم و چهل و سه قانون اساسی، سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی اشتغال و اصل44 قانون اساسی اگر به درستی و کامل اجراشود می‌تواند چشم انداز خوبی در بحث اشتغال و کارآفرینی رقم بزند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه اگر در حوزه اشتغال و کارآفرینی بتوانیم بخش خصوصی را فعال کنیم کمک بزرگی به کشور کرده‌ایم گفت: دولت با تمام توان برای حل مشکلات کشور تلاش می‌‌کند با نفت 114 دلار دولت را تحویل گرفت و اکنون با حدود 80 دلار آن را اداره می‌کند.

امین زاده با تاکید بر اینکه هر دو هفته یکبار در اتاق بازرگانی جلساتی به منظور رفع موانع مزاحم برگزار می‌شود گفت: اقتصاد ایران تک محصولی است و باید قناعت بیشتری کنیم.در کنار این مسئله امنیت و آرامش برای سرمایه گذاری و فعالیت کارآفرینان باید محیا شود در غیر این صورت همواره از فعالیت های اقتصادی پس زده خواهند بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین