کد خبر: ۲۷۲۱۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶

جو بایدن خواستار تشدید تحریم‌ها علیه روسیه

معاون رئیس ‌جمهوری آمریکا که شب گذشته برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات بلندپایه اوکراین وارد کی‌یف شد، هشدار داد در صورت عدم تغییر در خط مشی روسیه در قبال اوضاع اوکراین این کشور با تشدید تحریم‌ها مواجه خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اواخر شب گذشته وارد کی‌یف، پایتخت اوکراین شد و قصد دارد در جریان این سفر، مذاکراتی را با رهبران این کشور انجام دهد.

وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرد که هوایپمای حامل هیئت بلندپایه آمریکایی ساعت 21:30 به وقت محلی در فرودگاه بین المللی «بوریس پل» به زمین نشست.

طبق اطلاعات سفارت آمریکا در کی‌یف، بایدن در چارچوب این سفر قصد دارد روند اجرای توافقنامه مینسک برای حل و فصل اوضاع در شرق اوکراین، روند شکل گیری دولت جدید و همچنین راه مقابله با مشکل فساد مالی در اوکراین را مورد بررسی قرار دهد.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا امروز جمعه با «آرسنی یاتسنیوک» نخست وزیر و سپس با «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین  دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و در پایان بایدن و پروشنکو کنفرانس مطبوعاتی مشترکی خواهند داشت.

یک مقام کاخ سفید روز پنج شنبه فاش نمود که بایدن قصد دارد در جریان مذاکرات خود در کی‌یف مسئله امکان ارسال تسلیحات نظامی، از جمله دستگاه‌های پرنده به این کشور را مورد بررسی قرار دهد.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنج شنبه در دیدار با نخست وزیر لیتوانی هشدار داد که  اگر مقامات مسکو به خط مشی خویش در رابطه با بحران اوکراین ادامه دهد، رژیم تحریم‌ها علیه روسیه تشدید خواهد شد.

بر اساس اطلاعات کاخ سفید، بایدن در جریان مذاکرات خود با مقامات لیتوانی روند اوضاع در شرق اوکراین را مورد بررسی قرار داده و هر دو طرف در این خصوص هم عقیده بودند که ادامه نقض تمامیت ارضی اوکراین از سوی روسیه باید متوقف شود و اگر روسیه به این اقدامات خویش ادامه دهد، باید منتظر تشدید تحریم‌ها علیه این کشور باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین